Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu - Thunderbird  (gelezen 324 keer)

Offline due

  • Lid
Ubuntu - Thunderbird
« Gepost op: 2015/01/05, 11:53:29 »
Hallo,

Ik gebruik al jaren Ubuntu op mijn PC. Sedert vorig jaar ook op mijn nieuwe draagbare Asus. Versie 12.04 LTS.
Alles werkt prima en ik ben eigenlijk zeer tevreden ... ware er niet een klein (nieuw) probleem.

Op het bureaublad van mijn draagbare komen steeds meer bestanden te staan met als extensie "msf" en mappen "sbd".
Wanneer ik ze verwijder komen ze steeds weer terug.

Hoe geraak ik daar vanaf ?

Ik sta zover dat ik weet dat het iets met Thunderbird zou te maken hebben.

Beste groeten,
E.D.

p.s. Liefst een oplossing voor "dummies".

Re: Ubuntu - Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/05, 13:44:30 »
Heb je Thunderbird al eens opnieuw geïnstalleerd via het Ubuntu Softwarecentrum?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Ubuntu - Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/05, 19:46:23 »
Ik weet niet hoe Thunderbird bij jou is geinstalleerd, maar de standaard map staat in:
     ~/home/<gebruikersnaam>/.thunderbird   (op sommige systemen is dit .mozilla-thunderbird )

De map .thunderbird is normaal verborgen (in bestandbeheer >  beeld  >  verborgenbestanden tonen).
- In deze map staat een bestand profiles.ini
- Open dat bestand. ZIe ook onderste plaatje van afbeelding hieronder.
- Kijk wat er staat bij Path, en komt dat overeen met de sub-map xx12344.default (in dit voorbeeld een fictieve naam)
 - pas deze zonodig aan

Indien hier niets staat:
- start Thunderbird op en ga naar account instellingen en kijk waar de locale mappen staan.
 - Deze staat in de submap xx12344.default
 - pas deze zonodig aan

toevoeging:
De bestanden kunnen worden verplaatst naar een nieuwe locatie, door op een vergelijkbare manier de locaties te veranderen. Meer info over msf-files kan op de help site van Thunderbird worden gevonden
« Laatst bewerkt op: 2015/01/05, 19:49:32 door EZ-man »