Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen  (gelezen 12170 keer)

Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen
« Gepost op: 2012/07/31, 17:57:37 »
We weten allemaal dat Gwibber niet je-van-het is. Maar wat de meesten waarschijnlijk niet weten is dat er wel veel plannen voor Gwibber zijn (zowel echte plannen als blueprints op Launchpad) en dat de ontwikkelaars ervan onlangs hier en daar gezegd hebben te weinig ontwikkelaars te hebben. Dat is inderdaad wel te zien want veel updates aan de code en het uiterlijk zijn er niet. Zo nu en dan een paar verbeteringen en daar blijft het bij, terwjl de ontwikkelaars wel meer zouden willen doen maar omdat ze met te weinig zijn lukt dat niet.

Aangezien Gwibber voor een groot deel in Python is geschreven lijkt het mij een leuk idee om, mede door de beginnerscursussen van Mwanzo, een leuk idee ze eens een handje te helpen, een soort van hackathon dus. We zouden hiervoor bijv. een avondje ofzo kunnen helpen, net als die vertaalsprint van het Vertaalteam zeg maar.
Een hoop plannetjes in de blueprints zijn erg makkelijk uit te voeren omdat de API's er upstream al zijn, zoals bijv. uploaden naar Twitpic maar er staan nog veel meer dingetjes open. Het is dus makkelijk instapbaar zeg maar. Plus het geeft ook nog een leuke erkenning voor Ubuntu-NL als LoCo.

Alle blueprints op een rijtje: https://blueprints.launchpad.net/gwibber

Wat vinden jullie (Mwanzo en de leden van Ubuntu-NL) hiervan?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/31, 18:45:06 »
We zouden hiervoor bijv. een avondje ofzo kunnen helpen,
lijkt wel leuk, maar wie moet/kan dat coördineren ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/31, 20:07:46 »
Mwanzo, lijkt mij, maar evt. wil ik het ook wel doen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/01, 12:41:23 »
Na de verbetering van Lernid, door de webapp JustForLearning, lijkt me dit een leuk project. Echter het mag niet gedragen worden door weinig, te weinig schouders. Verbetering van gwibber lijkt mij meer een internationaal project, dan een loco project.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ideetje voor Mwanzo: Gwibber helpen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/03, 23:47:46 »
....lijkt het mij een leuk idee om, mede door de beginnerscursussen van Mwanzo, een leuk idee ze eens een handje te helpen, een soort van hackathon dus.

We zouden hiervoor bijv. een avondje ofzo kunnen helpen, net als die vertaalsprint van het Vertaalteam zeg maar.
Een hoop plannetjes in de blueprints zijn erg makkelijk uit te voeren omdat de API's er upstream al zijn, zoals bijv. uploaden naar Twitpic maar er staan nog veel meer dingetjes open. Het is dus makkelijk instapbaar zeg maar.
Als er mensen zijn die hieraan willen helpen is het heel leuk om zoiets te doen. Je zou dit bijv. ook op een Jam kunnen doen. Jam is eigenlijk meer voor Ubuntu op zich bedoeld, maar ach, als je dit leuker lijkt, waarom niet....

Het idee vind ik leuk en ook wel bij Mwanzo passen. Zelf zal ik hier alleen niet echt aan mee gaan kunnen helpen.

Laten we anders even afwachten hoeveel mensen in dit topic het leuk vinden en willen helpen. En als er wat animo is kan het verder opgepakt worden?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!