Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox ESR crash  (gelezen 495 keer)

Offline EvC

  • Lid
Firefox ESR crash
« Gepost op: 2018/01/15, 18:02:54 »
Deze versie crashed bij mij regelmatig in Ubuntu 17.10.1 en Ubuntu 18.04 daily builds.
Een oorzaak of oplossing heb ik nog niet kunnen vinden:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Firefox ESR crash
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/16, 18:40:40 »
Het is geen pretje om met Firefox ESR te werken.

Vanwege het kunnen verbergen van de titelbalk wil ik overstappen naar Firefox Nightly Nederlands (de PPA is Engels en niet te veranderen).
Het tar.bz2 bestand is voor mij nog een stapje te ver hoe het te installeren (zodat ik het kan pinnen aan het dock).
Eenmaal uitgepakt kan ik dat bestand met de terminal openen, en dan?

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Firefox ESR crash
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/16, 23:12:43 »
Je moet denk ik die Firefox-map binnengaan en daar het uitvoerbare bestand 'firefox' (schat ik) starten. Misschien moet je die eerst het recht geven om uitgevoerd te worden, dat doe je in de terminal met
chmod +x firefoxen dan starten met
./firefox(als dat ding inderdaad firefox heet).

O ja, doe eerst een lsom te zien wat er in die map staat.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/17, 11:46:55 door Paul Matthijsse »

Offline EvC

  • Lid
Re: Firefox ESR crash
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/16, 23:57:36 »
Je moet denk ik die Firefox-map binnengaan en daar het uitvoerbare bestand 'firefox' (schat ik) te starten. Misschien moet je die eerst het recht geven om
Dat uitvoerbare bestand in de firefox-map is er. Dubbelklikken daarop opent netjes Firefox Nightly Nederlands:





Ik meen te begrijpen dat het uitgepakte bestand in Downloads - firefox-59.0a1.nl.linux-x86_64 -  verplaatst moet worden naar waar het thuishoort, en uitvoerbaar moet worden gemaakt. Maar waar naartoe en hoe?
Ook weet ik dan niet of het een icoon heeft.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Firefox ESR crash
« Reactie #4 Gepost op: 2018/01/17, 11:46:08 »
Je draait hier natuurlijk wel een daily build en die zijn niet per definitie stabiel, of beter gezegd, per definitie niet stabiel. Je moet dus de voordelen van het gebruik van deze versie (verbergen titelbalk zoals je zelf aangeeft) afwegen tegen de nadelen (instabiel). Een goed idee is misschien om die daily download gewoon vanuit je downloadmap te starten, want als je dat ding naar /ush/share/geloof/ik gaat verplaatsen, krijg je nog veel meer problemen!

Offline EvC

  • Lid
Re: Firefox ESR crash
« Reactie #5 Gepost op: 2018/01/17, 18:43:35 »
Een goed idee is misschien om die daily download gewoon vanuit je downloadmap te starten, want als je dat ding naar /ush/share/geloof/ik gaat verplaatsen, krijg je nog veel meer problemen!
Met dat idee heb ikhet uitvoerend bestand firefox naar het dock gesleept en van daaruit geprobeerd te starten, en dat werkt niet.
Geef ik het rechten met jouw commands dan werkt het wel, maar na een herstart weer niet. Lastig dus.

De PPA in de Engelse taal is geen probleem als het Woordenboek Nederlands zou werken voor spellingcontrole, en dat doet het niet:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes