Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: worden er bij C compileren ook hardware gegevens weggeschreven?  (gelezen 1578 keer)


Hallo

Ik heb een vraag over programmeren in c of c++ .
mijn vraag is of bij het compileren van een bestand ook wordt opgeslagen op welke machine en welk merk, serienummer en andere hardware details worden opgeslagen en hoe deze te vinden?

Kan iemand hier meer over uitleggen?

Re: worden er bij C compileren ook hardware gegevens weggeschreven?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/05, 15:37:51 »
Neen. Het enige 'achterhaalbare' gegeven is op welk platform je programma gecompileerd is: 32- of 64-bit, Linux, Mac of Windows en meer niet volgens mij. Je gecompileerde programma bevat zeer zeker geen informatie over je hardware in de vorm van serienummers en dergelijke. Tenzij je een malware-compiler gebruikt, dan kan dat weer wel natuurlijk!
« Laatst bewerkt op: 2017/08/05, 15:40:29 door Paul Matthijsse »

Offline MKe

  • Lid
Re: worden er bij C compileren ook hardware gegevens weggeschreven?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/07, 08:17:10 »
Nee, zoals Paul al zegt, soms worden er nog speciale vlaggen gezet voor het type CPU. Soms worden programma's speciaal voor een bepaalde CPU gecompileerd voor wat extra performance. Als je b.v. gebruik maakt van INTEL specifieke functies zou je algoritme net weer een paar procent sneller kunnen zijn. Maar dat is vaak alleen maar het geval bij specifieke cpu-intensieve programma's en vrijwel nooit bij mee consument gerichte software.