Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm na installatie  (gelezen 729 keer)

zwart scherm na installatie
« Gepost op: 2007/04/05, 21:51:36 »
Hallo allemaal, daar ben ik weer.
Ubuntu draait naar volle tevredenheid op mijn nieuwe pc.
Nu wilde ik het ook op mijn oude zetten. Ik dacht dat ik nu wel wist hoe dat moest.
Ik heb het volgende gedaan:
Met fdisk een partitie aangemaakt en daarop Win98SE geinstalleerd.
Daarna de alternate 6.10 cd erin en Ubuntu geinstalleerd.
Dat ging allemaal prima, totdat de pc meldde dat de installatie gereed was en dat er opnieuw opgestart moest worden.
Opstarten leek goed te gaan. Ubuntu loge etc.
Totdat (waar ik het inlogscherm verwachtte) alleen maar een zwart scherm verscheen en toen niets meer.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb al de recoverymode geporbeerd, maar heb geen idee wat ik dan moet doen, dus da schie ok nie op.

Groetjens maar weer.... Jan

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
zwart scherm na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/05, 21:55:40 »
Ik zou er niet teveel energie in steken, Jan. Over 14 dagen komt de nieuwe Ubuntu 7.04 uit, met vele baanbrekende vernieuwingen erin. Ik zou zeggen: het is toch maar je ouwe PC, wacht eventjes en zet de nieuwste Ubuntu erop, wie weet gaat het dan meteen vlot!

zwart scherm na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/05, 22:21:04 »
mmm, klinkt goed. Maar goed, is die dan meteen ook een beetje stabiel of is het allemaal nog in experimentele fase?
hoe gaat hij heten eigenlijk? Ubuntu Vista? :)  geintje

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
zwart scherm na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/05, 22:22:33 »
Feisty Fawn, en hij wordt geweldig! Echt waar, ik draai al de bèta, en die is al heel goed. Zeer gebruikersvriendelijk, installeren van fabrieksdrivers voor videokaarten en installeren van multimedia-codecs is supersimpel gemaakt.