Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Ubuntu naar Xubuntu  (gelezen 2776 keer)

Offline ivo

  • Lid
Van Ubuntu naar Xubuntu
« Gepost op: 2011/10/13, 22:26:08 »
Ik zou met de komst van de 11.10 over willen stappen op mijn laptop van Ubuntu naar Xubuntu.
Wat is dan de verstandigste weg om te bewandelen?
Mijn home directory zit onder /. Ik heb van mijn home dir een backup op een remote disk.

Ik dacht zelf aan het volgende; een schone install van Xubuntu doen en dan mijn home directory ophalen vanaf de backup. Gaat dat werken? Want dan heb ik alle instellingen van een vorige Ubuntu versie in een nieuwe Xubuntu.
Ik kan me voorstellen dat dat hier en daar mank gaat?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Van Ubuntu naar Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 22:39:31 »
Je kunt die oude instellingen het beste verwijderen: opstarten vanaf Xubuntu CD - verborgen bestanden zichtbaar maken op de /home - alle mappen en bestanden met een puntje voor de naam, wegduvelen. Wel vantevoren een kopie maken van je e-mails en je Firefox bladwijzers (exportfunctie gebruiken).

Offline ivo

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/13, 23:03:36 »
Je kunt die oude instellingen het beste verwijderen: opstarten vanaf Xubuntu CD - verborgen bestanden zichtbaar maken op de /home - alle mappen en bestanden met een puntje voor de naam, wegduvelen. Wel vantevoren een kopie maken van je e-mails en je Firefox bladwijzers (exportfunctie gebruiken).

Hoi Pjotr,

Alles . files wegmikken???
Laten we één app als voorbeeld nemen; Thunderbird.
Daar zie ik geen export functie. Hoe behoud ik alle account instellingen en ook het address book?
Mijn provider is een IMAP server, dus al mijn e-mails staan daar, dat is niet het probleem......

Terwijl ik dit tiep..... als ik op Xubuntu dezelfde versie TB installeer kan ik gewoon uit mijn backup
de .mozilla-thunderbird directory terugplaatsen, toch? En dan komt dat met een volgende update van TB verder wel goed lijkt me.



There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Van Ubuntu naar Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/18, 13:40:27 »
Je kunt die oude instellingen het beste verwijderen: opstarten vanaf Xubuntu CD - verborgen bestanden zichtbaar maken op de /home - alle mappen en bestanden met een puntje voor de naam, wegduvelen. Wel vantevoren een kopie maken van je e-mails en je Firefox bladwijzers (exportfunctie gebruiken).

Hoi Pjotr,

Alles . files wegmikken???
Laten we één app als voorbeeld nemen; Thunderbird.
Daar zie ik geen export functie. Hoe behoud ik alle account instellingen en ook het address book?
Mijn provider is een IMAP server, dus al mijn e-mails staan daar, dat is niet het probleem......

Terwijl ik dit tiep..... als ik op Xubuntu dezelfde versie TB installeer kan ik gewoon uit mijn backup
de .mozilla-thunderbird directory terugplaatsen, toch? En dan komt dat met een volgende update van TB verder wel goed lijkt me.





 . thunderbird kun je gewoon terugplaatsen in de home.Bij TB7 geen probleem. Dan heb je alles weer bij elkaar. Ik doe dit regelmatig als backup.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/18, 13:42:00 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Van Ubuntu naar Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/18, 14:17:42 »
Hier heb ik het gedaan, door alleen de verborgen dirs van Firefox en Thunderbird over te zetten.
Eigenlijk doe ik dat al sinds 6.06 :lol:
Of het nu Gnome, of XFCE is, maakt niets uit!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Van Ubuntu naar Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/18, 22:57:38 »
Inderdaad zo doe ik het ook altijd, het kan zelfs van Windows naar Linux toe, en omgekeerd natuurlijk ook. Enige waar je even naar moet kijken zijn de extensions, maarja dat gaat ook altijd goed, want als er extensions zijn die niet werken met die versie van Thunderbird, dan zet hij ze automatisch uit. Enige wat je dan zelf moet doen is, die extensions de-installeren.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!