Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .  (gelezen 3174 keer)

Offline Asperger

  • Lid
.
« Gepost op: 2009/01/28, 00:50:40 »
.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/01, 18:52:55 door Martie Schellekens »

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/28, 01:14:12 »
Ik heb er onlangs ook even achter zitten zoeken, maar je moet gewoon [OPGELOST] in de titel zetten.
Misschien komt de mogelijkheid tot het aanduiden van een opgelost topic later nog, maar met de nieuwe forumsoftware is dit op dit moment gewoon niet mogelijk.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/28, 02:30:16 »
Ik heb er onlangs ook even achter zitten zoeken, maar je moet gewoon [OPGELOST] in de titel zetten.
Misschien komt de mogelijkheid tot het aanduiden van een opgelost topic later nog, maar met de nieuwe forumsoftware is dit op dit moment gewoon niet mogelijk.
Is wel mogelijk. Maar men is liever lui O0 :) begrijpelijk ook..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Asperger

  • Lid
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/28, 02:51:56 »
Kon op 2 van de vele aandelen niet veranderen en dus niet 'opgelost' in zetten.
De andere aandelen heb ik er wel mee  kunnen veranderen.
Waar ligt dat dan aan?

DarkEra

  • Gast
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/28, 02:55:23 »
Voor de link naar het topic in je eerste post hierboven kan ik je als antwoord geven dat het desbetreffende topic, wat je als opgelost wil aangeven, op slot staat. Vandaar dat je dus deze mogelijkheid niet meer hebt.

Lees de laatste post van siegi maar eens, daar zegt hij duidelijk dat hij dat topic zou sluiten. ;)

Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/28, 13:07:33 »
Er zijn wel een aantal mogelijkheden om dit te integreren in SMF, waarbij de makkelijkste manier is om ff een MOD te downloaden.
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=search;basic_search=topic+solved

Mja kost wel tijd en geen idee of Dennis er tijd voor heeft om het te installeren ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/28, 15:08:41 »
Dit is dus niet mogelijk, maar hoezo, liever lui?
Op het 'oude' forum was dit standaard ook niet mogelijk. Maar met dit forum is het een kwestie van een package downloaden/installeren, wat niet meer dan enkele minuten in beslag neemt. Het ontbreken van deze optie is al zo vaak aangehaald dat ik niet anders kan dan geloven dat de beheerders geen ~3 minuten over hebben om die functie opnieuw in te voeren. Maar ik zou het heel prettig vinden moest mijn ongelijk bewezen worden, want dan is de functie eindelijk weer terug.

Als jij dan zo goed weet hoe de mogelijkheid tot aanduiden van opgelost in dit forum software wel kan, zou je misschien kunnen overwegen om ons te vertellen hoe dan.
Maar ja, waarschijnlijk liever zelf lui dan?
Mij kan je op dat vlak niet van luiheid betichten (hoewel het wel waar is dat ik een luierik ben, maar dat geheel terzijde :)), bij het oude forum had ik het systeem om berichten als opgelost te markeren ontworpen (http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,12127.0.html).

Dat weet ik ook niet Gandyman. Ik zal het eens navragen of hij er naar wil kijken.

De tijd er voor hebben of liever lui zijn, zoals iemand anders dat formuleerde, zijn 2 verschillende dingen.
We hebben allemaal nog een leven naast het Ubuntu forum.
(gelukkig wel zeg!)
Als je een forum wil beheren, moet je op z'n minst even ~3 minuten tijd over hebben voor dat forum. Maar misschien ben ik gewoon een beetje op mijn tenen getrapt omdat ik nog steeds niets heb gehoord over mijn voorstel om 'pretty urls' te gebruiken voor het forum... Hoe zit het daar trouwens mee? (Vreemd dat punten die niet volledig zijn afgehandeld bij een IRC meeting de volgende meeting gewoon verdwenen zijn. Normaal gezien wordt er als eerste punt op de agenda kort besproken wat er gebeurd is met de punten van de vorige meeting.)

edit: dit hoort bij Ubuntu-NL forum als ik me niet vergis
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 15:48:31 door profoX »
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/28, 16:14:09 »
@Profox, waar jij het over hebt is voor mijn tijd, die pretty urls.
Daar over zal je je beklag bij iemand anders moeten doen die daar van op de hoogte is.

Verder weet ik wel dat het vaak aangehaald is, het ontbreken van een optie om iets als opgelost te zetten, vraag is of het bekend is dat je dit binnen 3 minuten dat kan oplossen.
Zo ja, dan ga ik er achter aan, zo nee, dan ga ik er ook achter aan.
Het kan best zijn dat Dennis het erg druk, ik ken meerdere mensen die zo druk zijn dat ze echt geen 5 minuten over hebben, raar maar waar.
Daarom zei ik ook, wij hebben nog een leven naast Ubuntu forum en Dennis ongetwijfeld ook.

Ik zelf vind het ook een gemis en ik zal het in de groep gooien.
Het was niet "voor jouw tijd" [13/12/2008], maar dat doet er nu niet zozeer toe. Jij hebt daar inderdaad niet veel mee te maken als "gewone moderator". Enkel "forum admins" kunnen daar iets aan doen. (En afhankelijk van de instellingen van het forum misschien zelfs enkel sysadmins) Ik zal Dennis er nog wel eens persoonlijk over contacteren.

Tof dat je erachter gaat. Bedankt. Ik begrijp best dat mensen 'een leven' hebben. Maar als je een forum wil beheren, moet je daar ook tijd voor vrijmaken, en anders draag je die rechten over aan mensen die er wel tijd voor vrij kunnen maken.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/28, 17:52:03 »
Ik heb even gekeken naar de mods die Gandyman linkte, maar die werken niet op de huidige versie van het forum.
Er is een mod die al 2 jaar niet is geüpdatet en niet meer goed werkt op de versie die we nu gebruiken.
En er is een hele recente mod, maar die werkt alleen op de beta-versies van het forum.

Het is helaas dus niet zo simpel als even een package installeren...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Kan geen 'OPGELOST' zetten...
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/29, 12:42:35 »
Die "oude" mod werkt bij mij nochtans zonder problemen. Alleen werkt het wat anders dan het vorige systeem dat we hadden op Ubuntu-NL. En omdat je met een custom theme zit zal je een file of 2 handmatig moeten aanpassen..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)