Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN 0.98.4 is out!  (gelezen 4263 keer)

jesse2314

  • Gast
aMSN 0.98.4 is out!
« Gepost op: 2010/12/15, 16:09:29 »
Amsn 0.98.4 is uit.
zie bericht.

Hello everyone,

aMSN 0.98.4 is out, in the spirit of the holiday season! It contains several bugfixes, including the bug which made you unable to read Offline Messages.

This should be our last bugfix release before 0.99, in which we will enable Audio/Video calls again, as we’ve been working hard on implementing the newest P2P protocol changes.

Get your copy now, and Happy Holidays!


Downloaden maar =D
http://www.amsn-project.net/

Offline brent8800

  • Lid
Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/15, 16:11:05 »
ik gebruik de standaard messenger op ubuntu.. maar ziet er goed uit opzich.. tijd om deze te downloaden :D..
« Laatst bewerkt op: 2010/12/15, 16:19:35 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/15, 16:23:07 »
Ik vind het opmerkelijk dat Empathy al audio-/video-ondersteuning heeft, terwijl aMSN dat nog niet heeft...

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/15, 20:12:22 »
KMess it is for me :)

Maar wel mooi dat ze bij aMSN toch bezig zijn met die videogesprekken :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/15, 20:14:59 »
Ook KMess for me, maar dat er weer leven in aMsn zit, is goed nieuws :-)

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/15, 22:28:03 »
Ondersteunt KMess nou al videogesprekken?

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/15, 22:43:55 »
Ondersteunt KMess nou al videogesprekken?

Nee nog niet.
En trouwens: aMSN ondersteunde al videogesprekken voordat Empathy dat deed, maar MS moest weer eens iets veranderen waardoor aMSN geen videogesprekken meer kon voeren. Nu hebben ze het opnieuw geschreven waardoor het weer wel kan.

KMess ondersteunt videogesprekken pas vanaf de volgende versie, 3.0 waar nu keihard aan gewerkt wordt :)

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/16, 00:09:48 »
zoveel messengers echt een RAMP.. Ik gebruik nu Kmess.

Maar als ze nou even zouden stoppen met een eigen versie te maken en samen zouden werken. Je zou zo meer vaart krijgen in ontwikkeling en een SUPER Messenger ontwikkelen voor Linux.  Wie is hier NIET mee eens? Steek je hand in de lucht zodat ik je af kan schieten XD.

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/16, 00:11:44 »
* Vistaus steekt zijn hand op

Tenzij het geschreven is in een taal waardoor het er en goed uitziet én ook nog eens goed uitziet op zowel GNOME als KDE, dan vind ik het prima. En alleen maar MSN ondersteunt en niet al die andere dingen die o.a. Empathy en Kopete ondersteunen.
Indien dat niet gebeurd: schiet me maar af XD

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/16, 00:15:38 »
* Vistaus steekt zijn hand op

Tenzij het geschreven is in een taal waardoor het er en goed uitziet én ook nog eens goed uitziet op zowel GNOME als KDE, dan vind ik het prima. En alleen maar MSN ondersteunt en niet al die andere dingen die o.a. Empathy en Kopete ondersteunen.
Indien dat niet gebeurd: schiet me maar af XD

Jij hebt hele grote grote ballen.. maar jij bent een uitzondering. Ik schiet jou niet af. Want inderdaad heeft geen zin als het in een andere taal is gedaan.
Opzich maakt toch niet uit dat zo een messenger meerdere protocollen ondersteund, zolang het maar bugvrij is van nasty bugs en mooi uit ziet.

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/16, 00:24:45 »
@shinger: Haha, dankje :)
Het maakt mij wel uit of het meerdere protocollen ondersteunt of niet, want dat geeft aan waar de focus op is. Ik gebruik eigenlijk alleen MSN, dus gebruik ik het liefste een programma dat zich daarop focust (in dit geval KMess). Kopete bijv. vind ik niet zo prettig werken. Ze focussen zich ook meer op de andere protocollen krijg ik de indruk als ik upstream een beetje bekijk.

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/17, 13:14:00 »
@shinger: Haha, dankje :)
Het maakt mij wel uit of het meerdere protocollen ondersteunt of niet, want dat geeft aan waar de focus op is. Ik gebruik eigenlijk alleen MSN, dus gebruik ik het liefste een programma dat zich daarop focust (in dit geval KMess). Kopete bijv. vind ik niet zo prettig werken. Ze focussen zich ook meer op de andere protocollen krijg ik de indruk als ik upstream een beetje bekijk.

Ooh zo. Ik begrijp jou punt ja. Dan maar 2 versies maken  :P. één speciaal voor MSN en één voor alles  XD

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/17, 18:35:13 »
Het concept Empathy is geweldig, er kunnen meerdere front-ends voor worden gemaakt voor bijvoorbeeld GNOME en KDE, elke toepassing kan het gebruiken. Het grote probleem is momenteel dat het niet zoveel MSN-functies heeft.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/17, 20:36:15 »
Of één messenger maken, die in alle desktops er goed uitziet en klein en snel is, zonder ook maar één protocol te ondersteunen.
Dan losse add-ons per protocol, inclusief IRC, zou dat een idee zijn ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/17, 20:41:59 »
Of één messenger maken, die in alle desktops er goed uitziet en klein en snel is, zonder ook maar één protocol te ondersteunen.
Dan losse add-ons per protocol, inclusief IRC, zou dat een idee zijn ?
Dat is dus de gedachte van Empathy.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/17, 20:44:26 door Cumulus007 »

Offline Dave

  • Lid
Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/17, 20:50:41 »
Of één messenger maken, die in alle desktops er goed uitziet en klein en snel is, zonder ook maar één protocol te ondersteunen.
Dan losse add-ons per protocol, inclusief IRC, zou dat een idee zijn ?

Ja en nee
Merendeel kiest vast voor de download die alles ondersteund.
Vinkt alles aan bij de installatie ook.


Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/17, 21:56:49 »
Het concept Empathy is geweldig, er kunnen meerdere front-ends voor worden gemaakt voor bijvoorbeeld GNOME en KDE, elke toepassing kan het gebruiken. Het grote probleem is momenteel dat het niet zoveel MSN-functies heeft.

Maar waarom zou je een KDE-frontend willen? Kopete doet precies hetzelfde en je kunt er nog iets meer mee dan Empathy ook :)

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/17, 23:38:41 »
Het concept Empathy is geweldig, er kunnen meerdere front-ends voor worden gemaakt voor bijvoorbeeld GNOME en KDE, elke toepassing kan het gebruiken. Het grote probleem is momenteel dat het niet zoveel MSN-functies heeft.

Maar waarom zou je een KDE-frontend willen? Kopete doet precies hetzelfde en je kunt er nog iets meer mee dan Empathy ook :)
Omdat er dan versnippering optreedt. Men zou zich gewoon moeten richten op één product, in plaats van allemaal aparte producten te maken.

Re: aMSN 0.98.4 is out!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/17, 23:44:57 »
Kopete bestaat al veel langer dan Empathy en vind ik qua werking en team ook beter dan Empathy (als ik even op die 2 focus en KMess erbuiten laat). M.i. zouden ze zich dan op Kopete moeten richten i.p.v. Empathy.