Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hij doet het niet  (gelezen 1366 keer)

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Gepost op: 2008/10/15, 18:45:56 »
Hoi hoi,

Ik heb een packerd hell gekregen, helaas mijn appeltje bezweek, er staat vista op. Wat een !@#$% programma is dat. Maar goed 4 gig intern 3 gig videokaart dualcore inside 1.6 ghz ik heb alles gedaan volgens de installatie documentatie maar hij stopt gewoon halverwege. Heb de cd 3x gebrand met het iso brandprog. en elke x als hij wat gaat doen krijg ik ubuntu in beeld kan ik opties kiezen krijg ik weer ubuntu in beeld met een blak die loopt en die stopt halverwege en dan is het op. Iemand een idee??

greetz patricia

Offline Anco

  • Lid
hij doet het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/15, 18:58:24 »
Hij stopt halverwege de installatie? live-cd opzich loopt wel goed?
Linux user #485563

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/15, 19:04:35 »
bij alles wat ik doet stopt ie halverwege maar hij start wel op in ubuntu

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/15, 19:05:36 »
ow de cdspeler stopt ook met lezen....als ik hem dan opnieuw opstart krijg ik weer het opstart scherm en weer die opties maar wat ik ook kies halverwege is het op...:-(

Offline Anco

  • Lid
hij doet het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/15, 19:19:49 »
Oke, heb je nog een cd-speler in de computer zitten? Zo ja, probeer die eens.
Want als ik goed begrijp, krijg je het scherm van probeer ubuntu zonder uit, instaleer ubuntu, check cd check memory en als je dan wat kiest loopt die vast.
Wat voor videokaart zit erin?
En je zou het geheugen kunnen testen of daar geen zwakke plek inzit.
Linux user #485563

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/15, 19:44:24 »
ok alles gedaan... cd met verkenner geopend kan ik ook installeren dan zegt hij dat ubuntu is geinstalleerd moet ik opnieuw opstarten krijg ik dat ik kan kiezen tussen ubuntu en windows start ik ubuntu en dan weer vast. ik kan via de cd geen geheugen testen. geeft aan dat er intel pentium dual inzit cpu t2330 sis mirage 3 grapics
geen idee hoe ik het geheugen moet testen. Cd check loopt vast alles loopt vast als ik de cd start via verkenner kan ik dus wel het een en ander ik ga nu opnieuw een cd branden en dan hopen dat het daar aan ligt maar ik heb nu de i386 ubuntu misschien een andere versie?

hij doet het niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/15, 22:07:26 »
Nee geen andere versie nemen.
Heb je de cd wel zo langzaam mogelijk gebrand ???
Want anders krijg je teveel fouten erop waardoor hij onbruikbaar word.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/15, 22:35:43 »
9 is de langzaamste die i kon kiezen heb ik gedaan. Heb wel een memory test kunnen uitvoeren en die was goed. geen idee wat alles betekende maar hij deed het.maar de cd controleren doet ie niet. echt heel raar. in windows installeren doet ie wel, alleen stopt ie weer tijdens het opstarten....zucht vermoeiend. ik ben gedoemd om het met vista te doen geloof ik.....:'(

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
hij doet het niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/15, 23:52:27 »
Over je eerste bericht van dit draadje: een videokaart met 3 GB geheugen kan niet kloppen, hoor. Dat is hooguit 1 GB en dan praten we nog over topmodellen van 300-500 euro per stuk, die alleen los in de verkoop zijn.


Ik snap waarom Vista ook niet wil, Vista draait pas lekker vanaf een GeForce 7 chip (grafische toestanden zijn veeleisend). En zoals Arie al zei, SiS graphische chips zijn een ramp als je linux wil draaien (drivers). Je kunt een alternate cd proberen, maar of dat helpt is maar de vraag.
Een mogelijke oplossing is het plaatsen van een losse grafische kaart, hoeft geen dure te zijn zolang het maar een model uit de GeForce serie betreft. Wel natuurlijk die onboard chip (die Mirage 3) uitschakelen als je de losse kaart hebt geplaatst. Als ik het goed begrepen heb, wil je geen dual boot maar alleen Ubuntu erop hebben. In dat geval is een Geforce 6 ruim voldoende, maar vanwege de verkrijgbaarheid zal dat misschien eentje van generatie 7, 8 of 9 moeten worden. Met achter dat generatienummer een getal van 100-500. Hogere nummers (bijv. 7800, 8800, 9600, 9800) heeft weinig nut aangezien die meer capaciteit hebben dan je waarschijnlijk gaat gebruiken en ook een stuk meer kosten. Wel erop letten dat je een model hebt dat compatibel is met de nog vrije insteeksleuven.

triesje

  • Gast
hij doet het niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/16, 10:18:55 »
ok dan....zucht....nou dan ga ik maar kijken wat ik kan doen. Wat een gedoe. Ik wil mijn appeltje trug!!!
bedankt voor de info!