Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inlog probleem + vraag over Evolution  (gelezen 660 keer)

ziggysmurfdust

  • Gast
inlog probleem + vraag over Evolution
« Gepost op: 2008/04/30, 23:44:01 »
Sedert vandaag draait Hardy zoals het moet, als gast in VBox.
Na een paar dagen klooien, zijn zo goed als alle plooien glad gestreken. Ik blij ;)
Niettegenstaande heb ik toch nog een bizar probleem: tijdens het experimenteren heb ik per ongeluk mijn Xorg file reset, waardoor al mij instellingen weg waren. Niet getreurd en alles weer in orde gebracht, op 1 ding na. De toetsenbord indeling bij het inloggen verschilt van de rest.
Aangezien ik Belg ben gebruik ik uiteraard de Belgische indeling (AZERTY dus), maar bij het opstarten als ik moet inloggen staat het toetsenbord op QUERTY. Iemand een idee hoe ik dit euvel kan oplossen?
Zodat ik bij het inloggen ook AZERTY kan gebruiken?

Een ander vraagje gaat over Evolution. Had er nog nooit mee gewerkt en voor alles is er een eerste keer.
Bij het ophalen van mail op 1 van mijn POPaccounts zie ik dat hij 300 mails binnenhaalt, maar ik zie ze nergens verschijnen in mijn inbox. Waar kunnen die naar toe zijn? Heb alles al afgezocht, maar nog geen bevredigend antwoord gevonden (noch de mails ;) )
In de FAQ op de Evolution site staat dat er eventueel verborgen mappen zouden kunnen zijn, maar die zijn dan toch wel heel goed verborgen.
Iemand die mij kan helpen met dit tweede probleem?

ziggysmurfdust

  • Gast
inlog probleem + vraag over Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 18:43:57 »
Even naar boven schoppen

Vooral voor dit probleem had ik graag een oplossing:

Citaat van: ziggysmurfdust
Niettegenstaande heb ik toch nog een bizar probleem: tijdens het experimenteren heb ik per ongeluk mijn Xorg file reset, waardoor al mij instellingen weg waren. Niet getreurd en alles weer in orde gebracht, op 1 ding na. De toetsenbord indeling bij het inloggen verschilt van de rest.
Aangezien ik Belg ben gebruik ik uiteraard de Belgische indeling (AZERTY dus), maar bij het opstarten als ik moet inloggen staat het toetsenbord op QUERTY. Iemand een idee hoe ik dit euvel kan oplossen?
Zodat ik bij het inloggen ook AZERTY kan gebruiken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
inlog probleem + vraag over Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 18:53:46 »
Toepassingen - Hulpmiddelen - terminalvenster
tik in: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
(wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes)