Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotmail in thunderbird  (gelezen 4888 keer)

Calimerubuntu

  • Gast
hotmail in thunderbird
« Gepost op: 2008/06/07, 14:58:18 »
Ik wil thunderbrd eens uitproberen maar ik zou niet weten hoe ik met mijn hotmail-adres dat doe?



cali

accesshater

  • Gast
hotmail in thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 15:50:07 »
het werkt wel, ik gebruik het zelf namelijk ook

http://webmail.mozdev.org/installation.html

Je hebt de webmail addons standaard nodig, en de hotmail addon moet je erna installeren.

hotmail in thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 15:59:35 »
Het probleem met een @hotmail / @live e-mail adres:

Deze adressen zijn niet rechtstreeks te benaderen via "POP3" of "IMAP4", hetgeen je kan instellen in Thunderbird. Het is wel te benaderen via HTTP en het MAPI protocol.

*** Benadering via HTTP ***
Hiervoor bestaan er:
* plugins voor Thunderbird. Een van de "bekendere" is WebMail. Deze is ook geadviseerd door de Thunderbird FAQ.
* third-party servers: je wijst Thunderbird via POP3 / IMAP naar deze servers, je logt in met je @hotmail / @live gegevens, en de server zorgt voor de omzetting van HTTP naar het gewenste protocol. Note: natuurlijk rijzen er hier privacy-issues op.

*** Benadering van MAPI ***
MAPI is een half-open protocol van Microsoft om verbind te leggen met Exchange-servers en andere messaging-applicaties. De functionaliteit is vergelijkbaar met IMAP met nog een paar functies erbij. Van dit protocol zijn er twee versies, de Simple MAPI en de Extended MAPI. Op dit moment ondersteund thunderbird enkel Simple MAPI en is dit nog eens niet volledig geïmplementeerd. Voor meer informatie zie dit artikel.

Ikzelf hotmail altijd via een outlook plug-in binnengehaald onder windows met behulp van MAPI. Onder ubuntu doe ik dit via de web-interface. Ikzelf krijg Webmail niet aan de praat en "Hotmail" && "Thunderbird" wordt algemeen gezien als een uitdrukking die "false" oplevert.
Ikzelf heb wel verbeterde MAPI op de lijst van "Possible features for Thunderbird 3.0" gezet. En een paar mensen die intern bij Thunderbird aan de slag zijn proberen het ook te "nominaten" voor Thunderbird 3.0. Maar of het zal lukken betwijfel ik...

[Edit]: Ik was nog aan het typen tijdens de post van accesshater ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline JPtja

  • Lid
Re: hotmail in thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/09, 11:21:26 »
Als er nog mensen zijn die hiervoor interesse hebben, Hotmail heeft een half jaar geleden wereldwijd de POP3-mogelijkheid geactiveerd =)
Deze kwam ik pas tegen op http://webupd8.blogspot.com/2009/03/hotmail-enables-pop3-access-worldwide.html

POP server: pop3.live.com (Port 995)
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com (Port 25)
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes


Re: hotmail in thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/09, 15:21:57 »
Voor de volledigheid: als SMTP over port 25 niet lukt omdat je provider dat onmogelijk heeft gemaakt, kan je ook port 587 gebruiken.

Re: hotmail in thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/09, 20:21:47 »
Het enigste probleem dat ik had toen hotmail pop3 activeerde was dat elke mail die ik verzond via smtp.live.com niet in de lijst van verzonden emails van de web-interface werd opgenomen, terwijl WebMail deze functionaliteit wel voorzag...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Re: hotmail in thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/10, 10:14:25 »
dat komt omdat je met pop werkt, bij imap gebeurd dat wel. vraag is alleen, ondersteund hotmail imap?

gmail ondersteund wel imap, heb je dat eenmaal gebruikt wil je never geen pop meer
Hotmail ondersteunt geen imap4 voor zover ik weet. Maar wel MAPI en dat kan op functioneel gebied evenveel en zelfs meer dan imap4. Ik heb zelf nog een tijd mijn hotmail account via het MAPI protocol aangesproken toen ik nog onder Windows werkte en was daar zeer tevreden over. Maar of je die twee protocollen zomaar met elkaar mag vergelijken... ze zijn wel met verschillende doelen geschreven. Als je er meer over wil weten dan kan je met Google waarschijnlijk meer dan genoeg vinden over die twee procollen ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB