Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu- of XFCE- sessie ? (opgelost)  (gelezen 1143 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Xubuntu- of XFCE- sessie ? (opgelost)
« Gepost op: 2012/09/25, 22:37:09 »
Inloggen in Xubuntu kan met Xubuntu-sessie of met XFCE-sessie, de beide desktops zijn volgens mij gelijk maar de aantal instelmogelijkheden is met XFCE-sessie aanzienlijk groter. Ik kon b.v. Sessie en Opstart niet vinden in Xubuntu-sessie maar wel XFCE-sessie.
Vraag: waarom is Xubuntu -sessie zo uitgekleed?

De vraag n.a.v : http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/goutputstream-bestanden/
« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 23:53:27 door RikRik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/25, 23:01:44 »
Mijn systeem start altijd met Xubuntu op, eigenlijk mis ik niets .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/25, 23:10:17 »
Mijn systeem start altijd met Xubuntu op, eigenlijk mis ik niets .......
Als je met XFCE- sessie opstart zie je wel verschil, het kan natuurlijk zijn dat je de extra mogelijkheden helemaal niet nodig hebt, zoals Sessie en Opstart.

Offline petervs

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/25, 23:14:24 »
Ik kon gewoon via de Xubuntu sessie bij de Sessie en Opstart komen, maar dat was wel 11.10.
Ubuntu MATE 16.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/25, 23:16:51 »
Ik had een verse installatie gedaan met 12.04.  Ik zal morgen eens kijken op onze andere pc met Xubuntu.  ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/25, 23:47:59 »
Nu breekt mijn klomp, ik had Cairo Dock geïnstalleerd in Xubuntu en via toepassingmenu van Cairo zie ik alle mogelijkheden, inclusief  Sessie en Opstart in de rubriek: instellingen.  Via Xubuntu menu moet ik naar  instellingen, en dan naar instellingbeheerder.. Deze topic is dus opgelost!!     
« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 23:52:23 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ? (opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/25, 23:53:02 »
.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/26, 00:01:07 »
ik had Cairo Dock geïnstalleerd in Xubuntu
Zou ik niet doen.... Zoals onze oosterburen zeggen: zweckentfremdete Benützung, oftewel: dan gebruik je Xubuntu op een manier waar-ie niet voor is bedoeld. Dat vergroot de kans op problemen aanzienlijk.

Xubuntu is lichtgewicht, 2D en niet 3D, en daarop geheel ontworpen. Met een eigen speciaal toespitst dok, dat er standaard in zit. Voor storingsvrije werking raad ik aan, om het daarbij te laten. Dus geen 3D topzwaar dok als Cairo erin gooien....

Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ? (opgelost)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/26, 01:10:23 »
ik had Cairo Dock geïnstalleerd in Xubuntu
Zou ik niet doen.... Zoals onze oosterburen zeggen: zweckentfremdete Benützung, oftewel: dan gebruik je Xubuntu op een manier waar-ie niet voor is bedoeld. Dat vergroot de kans op problemen aanzienlijk.

Xubuntu is lichtgewicht, 2D en niet 3D, en daarop geheel ontworpen. Met een eigen speciaal toespitst dok, dat er standaard in zit. Voor storingsvrije werking raad ik aan, om het daarbij te laten. Dus geen 3D topzwaar dok als Cairo erin gooien....

Maar dan zou je dus Caïro Dock nooit kunnen installeren want iedere DE is wel ergens voor ontworpen (2D of 3D) of heeft soms een eigen dock...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ? (opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/26, 09:11:15 »
iedere DE is wel ergens voor ontworpen (2D of 3D) of heeft soms een eigen dock...
Het is wel een feit, dat hoe meer je uit verschillende bronnen (lees makers en ontwikkelaars) installeerd, hoe instabieler het systeem kan worden.
De kracht van XFCE (en andere systemen meestal ook) is dat alle programma's en hulpmiddelen uit één bron komen en op elkaar zijn afgesteld, door er iets anders bij te stoppen kan je een minder stabiel systeem krijgen.

Eerlijkheid gebiedt mij te vertellen, dat mijn Xubuntu systeem een aantal Gnome en KDE programma's heeft, maar dat het (tot nu) geen probleem geeft. :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu- of XFCE- sessie ?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/26, 19:22:13 »
ik had Cairo Dock geïnstalleerd in Xubuntu
Zou ik niet doen.... Zoals onze oosterburen zeggen: zweckentfremdete Benützung, oftewel: dan gebruik je Xubuntu op een manier waar-ie niet voor is bedoeld. Dat vergroot de kans op problemen aanzienlijk.

Xubuntu is lichtgewicht, 2D en niet 3D, en daarop geheel ontworpen. Met een eigen speciaal toespitst dok, dat er standaard in zit. Voor storingsvrije werking raad ik aan, om het daarbij te laten. Dus geen 3D topzwaar dok als Cairo erin gooien....
Het grote voordeel van Cairo in Xubuntu is dat je Xubuntu niet hoeft te verbouwen of te slopen. Alleen maar een werkbalk (is met 1 klik weer terug te halen) verwijderen en Cairo installeren, een stuk eenvoudiger dan b.v. Unity eruit slopen. Cairo met openGL in Xubuntu  draait als een speer op mijn computer, een echte lichtgewicht besturing heb ik op mijn pc dan ook niet nodig.  Het geheugenverbruik van Cairo 3D valt ook wel mee, ongeveer vergelijkbaar met een webbrowser (gecontroleerd met taakbeheer) CPU-gebruik tijdens gebruik 1% in rusttoestand 0 %.
Opstartsnelheid van Cairo is enorm snel daarnaast een hoge responssnelheid, en fantastisch mooie , doordachte applets. Een voorbeeld is de applet recente activiteiten, de applet laat de activiteiten zien per categorie, de mogelijkheid om bepaalde activiteiten te wissen, per dag, of alles, heel handig allemaal.
Cairo-Dock is een geweldig stukje software, ook in Xubuntu.