Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen  (gelezen 5756 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/26, 08:47:47 »
Jaren geleden toen er enkelen waren die deze bui wel zagen aankomen dat Apple erger zou zijn dan de leverancier van dat andere OS waarvan we de naam niet mogen noemen  ;) werden zij weggezet als zwartkijkers en negatievelingen. Nu met dit 'akkefietje', tesamen met dat rare patent op touch-bediening (ik lees dat soort dingen eigenlijk niet meer, want alles waar je aandacht aan schenkt, positief of negatief, groeit) en vele, vele andere voorbeelden van restricties, afbakening en afscherming worden de ware kleuren van Apple zichtbaar.

Uitgaan van eigen kracht is iets wat voor anderen goed is, maar niet voor Apple, zo blijkt. En eerlijk gezegd snap ik het ook niet, want de Apple-producten hebben vele positieve eigenschappen: mooi design, door de bank genomen goede hardware, verrassend goed werkende bediening (waar een aantal elementen reeds in Ubuntu terecht zijn gekomen), etc. Dat Apple toch het pad van negativiteit kiest heeft blijkbaar te maken dat Apple een soort van rupsje Nooitgenoeg wilt zijn: meer is beter. Met iets minder genoegen nemen en dan een vriendelijke uitstraling behouden, zou ook zo maar een mogelijkheid voor Apple zijn.

Maar gelukkig hebben we iets te kiezen, dat is wat Ubuntu en de vrije software je kan bieden. Ik zelf kies niet voor producten die mijn vrijheid beperken: vrijheid is een keuze. Het staat iedereen vrij om ook die keuze te maken.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/26, 08:50:38 »
Weet je wat nog veel droeviger ia aan heel dat gezeik van Apple, ze hebben niet eens een appstore.
Er staat namelijk altijd iets voor zoals de iTunes App Store.

@Joshua822, Je ziet dat verkeerd, het is namelijk een grote eer om een app te maken voor een Apple product en daar moet je graag veel geld voor willen betalen waarbij je dan nog niet weet of het überhaupt ooit verkocht gaat worden en je tijd en geld verspild hebt.

De tablets staan nog aan het begin van de ontwikkeling en zijn nog lang niet zoals ze uiteindelijk worden.
Het worden straks apparaten waarmee je meer doet dan alleen video's kijken, muziek luisteren, internetten, mailen en wat spelletjes.
Je ziet aan Google al dat ze die stap hebben gemaakt hebben en nu aan de markt over laten om andere apparaten met Android te gaan maken die met de Android tablets kunnen communiceren.
Microsoft plaatst gewoon een desktop versie op hun tablets met een andere schil er over. Of het onderliggende een succes is weet ik niet maar je kunt er alles mee wat je op je gewone pc ook hebt waardoor je het met je Xbox en andere Windows apparaten.
Apple, tja die kun je met je Mac laten communiceren en met je pc maar dat laatste is in Linux en in Windows niet zo'n succes.
Ik denk dus dat uiteindelijk ze daar de markt gaan verliezen omdat ze zich veel te veel tot zich zelf richten. Bij een apparaat van Apple word je eigenlijk verplicht om een ander Apple product te kopen die je voor een veel te hoge prijs moet kopen.

Ik wil wel eens zien wat Apple doet als je straks een tablet hebt waarmee je heel je huis kunt bedienen van verlichting tot je garagedeur en je tv en HDD recorder.
Ik denk dat Google met Android daar een troef in handen heeft en dat de enige die daar in de buurt kan blijven, Microsoft is omdat ze al een aantal apparaten hebben waarmee je op beperkte schaal al zo iets kunt doen.

Apple snijd zichzelf weer in de vingers met hun alles draait alleen met over prijsde Apple producten motto.

Vergeet de EEE Pad Transformer niet :) Die is bij Mycom ook niet aan te slepen :D

Ik las overigens op Omgubuntu! nog een leuke titel voor een App Store:

Apphole



Die naam is goed. Eigenlijk dat domein vast leggen en een soort App Store er op zetten.
Ik denk dat ze flippen bij Apple en vooral als je een banaan met een hap eruit als logo gebruikt.
Je delete files komen in iTrash, muziek van iHerrie en je zet het allemaal online in iRain. Je video's speel je af met Takeyourtime. XD

Heb je dede EEE Pad Transformer?

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/26, 11:07:34 »
@emiel: Plus dat de interface van iOS verouderd is. Ja goed, op de iPhone is het niet verkeerd, maar op de iPad ziet het er behoorlijk verouderd en wat goedkoop uit. En dat zeggen zelfs veel reviewers op YouTube, dus kun je nagaan. Niet dat Honeycomb al perfect is, maar het voelt alles behalve verouderd.

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/07, 12:20:21 »
Voorlopig mag 'App Store' nog door anderen gebruikt worden.

http://www.nu.nl/internet/2559002/amazon-mag-appstore-blijven-gebruiken.html
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint