Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] nvidia driver installeren, maar x mag niet draaien  (gelezen 910 keer)

Offline Whyaken

  • Lid
Hey allemaal,

ik wil graag een nieuwe versie van de nvidia driver installeren, maar ik krijg de melding dat X niet mag draaien. Google leerde me dat ik dan gdm moest sluiten. Gedaan met sudo /etc/init.d/gdm stop, toen werd het scherm paars en deed niks meer (idem dito met ctrl+alt+F1). Reboot en verder zoeken hoe ik Ubuntu in de commandline kreeg, dat is met de command init 1. Daar kwam ik wel in de text mode terecht, maar nu gaf ie aan het bestand (shell script) niet uit kon voeren omdat ie het niet vond.

Concrete vraag: hoe installeer ik een shell script, zonder dat x draait?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/16, 10:39:13 door Whyaken »

Re: nvidia driver installeren, maar x mag niet draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/14, 23:32:49 »
De makkelijkste manier is om de Recovery mode in te gaan. Aangezien je voor de nVIDIA installatie rootrechten nodig hebt kun je het beste root pakken. Als je toch bedraad bent kun je voor de zekerheid netroot pakken, dan kun je eventueel nog wat installeren.

Als je een een nVidia kaart hebt met Optimus, dan moet je de driver niet installeren. Ik heb hier een GT425M met een i5-460M van BTO, en de nVidia kaart is het enige onderdeel dat niet functioneert. Maar gelukkig is de Intel grafische chip zo slecht nog niet, desktop effects gaan erg soepel :)

Offline Whyaken

  • Lid
Re: nvidia driver installeren, maar x mag niet draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/15, 19:45:08 »
Bedankt voor je suggestie! Helaas is het niet gelukt, maar ik heb ondertussen maar een andere videokaart gekocht, waarvan ik nu geen nieuwe driver hoef te installeren. Toch bedankt! Gr. Sven