Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?  (gelezen 1450 keer)

Offline Batatinha

  • Lid
Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Gepost op: 2018/04/03, 21:28:00 »
Hoi allemaal,

Sinds ik Ubuntu ben gaan gebruiken heb ik veel problemen met het aansluiten van allerlei apparaten. Mijn MP3 en Iphone bijvoorbeeld. Overigens beide echt geen ramp. Maar nu wil ik graag een e-reader kopen om boeken uit de bieb te kunnen lezen. Om dat te kunnen doen moet ik Adobe Digital Editions kunnen installeren en uiteraard het e-book kunnen downloaden op de e-reader.
Wat zijn jullie ervaringen met e-readers? Welke werken goed icm Ubuntu? En moet je nog ergens extra drivers vandaan halen?
Ik zag al wel het e.e.a. op het forum over problemen met de Sony e-reader. Hoe is dat met andere merken? (Kindle uitgezonderd, die is niet interessant)

Ben benieuwd.

Groeten Marieke

FrSu

  • Gast
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/03, 21:39:35 »
Heb net via MP een Sony PRS T3 gescoord. Ben benieuwd hoe dat gaat werken met Linux Mint, anders toch maar Win 10 gebruiken.

Offline rico70

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/03, 22:03:59 »
Adobe Digital Editions 1.72 werkt(e) fatsoenlijk onder wine. Hou er wel rekening mee dat USB wss niet werkt met wine.
Als je een smartphone of tablet hebt is een app makkelijker om je boeken van de bieb te lezen.
Anders windows in virtualbox draaien.

Offline jnom

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2018/04/03, 22:33:36 »
Voor beheer bibliotheek en versturen ereader  bevalt Calibre in Ubuntu mij prima.
Gebruik dit programma i.c.m Sony PRS-T2 ereader.

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/04, 09:24:26 »
De KOBO Aura HD van mij (zo'n 4 a 5 jaar oud en de KOBO van mijn vrouw (ca. 2 jaar oud)
werken prima met Calibre onder Mint17.3 (dus ook onder Ubuntu...) ism met Adobe Digital Editions
onder Wine. Ik kan zo boeken uit de bieb lenen. Ze zijn dan 21 dagen te lezen en ook te verlengen.
Het zijn er alleen nog wat weinig en sowieso niet de nieuwere.

Offline Batatinha

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2018/04/04, 12:07:48 »
Dat klinkt goed. Calibre had ik elders op internet ook gevonden, maar die info stamde uit 2012. Handig om te weten dat het nu ook nog werkt. Ben benieuwd of het gaat lukken. Nu eerst op zoek naar een E-reader.
Wordt vervolgd.


Offline kuifje09

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2018/04/04, 12:12:21 »
Misschien handig om te weten :
<URL>https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_e-book_formats</URL>

FrSu

  • Gast
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2018/04/05, 08:10:23 »
Ik heb Calibre nu geïnstalleerd. Er is een Quick Start Guide, die kan ik na enig zoekwerk openen via "Tonen".
Kan ik mij mooi even inlezen. Als het goed is komt de Sony vandaag binnen.

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2018/04/06, 11:37:12 »
Ik hoop wel dat het een ereader is met ingebouwde verlichting. Dat vind ik het grote
voordeel van een Kobo, dat dat er in zit. Ik dacht dat Sony gestopt was met zijn ereaders.

Offline rico70

  • Lid
Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2018/04/06, 15:30:59 »
De meeste (bijna alle) hebben tegenwoordig front light. Sony heeft er nooit aangewild, geen idee of ze nog gemaakt worden maar het waren wel hele goede.
Mijn Touch is overigens nog zonder frontlight, maar ik gebruik zo'n Petzl hoofdlamje wat ik ook gebruik bij nachtwandelingen.

Re: Welke e-reader werkt goed i.c.m. Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2018/05/10, 15:41:08 »
Pocketbook Touch Lux 3 (icm Xubuntu 16.04)

Werkt bij mij prima! Ook zonder Calibre. Wel een goede kabel gebruiken. Goedkope troep zorgde voor uitvallen.
Een boek doet het altijd...