Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)scannen hpdeskjet 3070A werkt niet  (gelezen 1578 keer)

Offline niek

  • Lid
(OPGELOST)scannen hpdeskjet 3070A werkt niet
« Gepost op: 2013/09/17, 18:17:03 »
Hallo, ik heb een hp deskjet 3070A staan (wireless) Ik heb deze op het netwerk zitten en ik kan via ubuntu prima printen. Het geval is dat als ik wil scannen naar de computer toe de printer zegt geen computer te vinden . Ik heb hier toen wat over proberen te vinden en kwam uit op de hp drivers voor ubuntu. Ik heb de stappen allemaal gevolgd die op de website stonden en als ik  het bestand hplip-3.13.9.run open na downloaden dan duurt het ten eerste een dikke 30 minuten voor dat hij klaar is en dan krijg ik te lezen dat het niet gelukt is.. iemand enig idee wat er mis is? Het rare is dat het bestand in teksteditor geopend word en dan gaat installen maar ik niet naar beneden kan scrollen om te lezen wat er allemaal in staat.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/17, 18:51:41 door niek »

Offline niek

  • Lid
Re: scannen hpdeskjet 3070A werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/17, 18:36:16 »
Er is een probleem opgetreden bij het openen van het bestand /home/niekjana/Downloads/hplip-3.13.9.run.

Het geopende bestand bevat enkele ongeldige tekens. Indien u doorgaat met het bewerken van dit bestand, kunt u het document mogelijk onbruikbaar maken.
U kunt ook een andere tekenset kiezen en het opnieuw proberen.


dit krijg ik. de rest kan ik niet echt kopieren aangezien hij dan direct vast loopt :S




Offline joop905

  • Lid
Re: scannen hpdeskjet 3070A werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/17, 18:46:24 »
Kijk eens in het software centrum
zoek naar hplip

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: scannen hpdeskjet 3070A werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/17, 18:49:26 »
Installeer hplip-gui en alles zou je daarmee moeten kunnen installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline niek

  • Lid
Re: (OPGELOST)scannen hpdeskjet 3070A werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/17, 18:52:16 »
bedankt.. had het mezelf weer moeilijker gemaakt dan nodig was zie ik weer hahahah