Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS  (gelezen 467 keer)

Offline Ventje

  • Lid
thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Gepost op: 2014/10/22, 21:41:33 »
Ik heb meerdere ubuntu-versies geinstalleerd (ubuntu14.4, xubuntu 14.4, xubuntu 12.4), elk op hun eigen partitie. Ik heb ook een data-partitie die ik vanuit ieder OS kan benaderen. Ik zou nu mijn thunderbird profiel (dus inclusief de offline database met alle emails) op die partitie willen zetten en gebruiken in Thunderbird op al mijn ubuntu-versies.
Dit is mogelijk (door de profiles.ini aan te passen ) maar is dit ook een goed idee?
Ik kan mij voorstellen dat de kans dat het profile in de war raakt, groter is als je het vanuit meerdere OS schrijft, met mogelijks telkens een andere versie van thunderbird?
Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben en werkte dat dan goed of niet?

Offline Nero

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/23, 13:43:12 »
Het kan eigenlijk heel eenvoudig door in elke /home/<gebruiker>/ een link op te nemen naar .thunderbird/ op de datapartite

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/23, 13:49:25 »
Zou ik ook sterk aanraden: eenvoudiger kan het niet. Op zich kan dit perfect werken, zelfs tussen een Ubuntu en een Windows versie. Enige voorwaarde is dat op elk moment maar één thunderbird versie met het profiel werkt. In principe moeten ook de versies van thunderbird identiek zijn, maar in de praktijk is er de laatste jaren aan de opslagformaten niets meer gewijzigd. Je moet er wel voor zorgen dat alle gebruikers van de verschillende installaties eenzelfde userid hebben, zodat elk van de gebruikers de juiste rechten heeft. Alternatieve oplossingenn, zoals het openzetten van de permissies of het telkens bij opstart automatisch aanpassen van de eigenaar zijn wel mogelijk maar brengen al complicaties mee.

Offline softbart

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/24, 09:21:00 »
werkt perfect met links. Doet dit al enkele jaren zo. Ook extern op de camping met een gesleutelde ssh.

groet,

Theo

Offline PKing

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/24, 11:39:51 »
Even inhakend...zou dit ook kunnen werken met twee aparte computers?
Dus bijvoorbeeld via een externe HD die door beide computers benaderd kan worden?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/24, 12:12:01 »
Zeker, maar dan moet je er wel aan denken telkens de schijf aan te koppelen vooraleer je thunderbird opstart.

Offline PKing

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/24, 15:16:01 »
Ik zit er aan te denken om voor dat doel een kleine HD aan mijn router te hangen via de USB ingang.
En die te laten automounten, dat zou moeten kunnen volgens mij, nou kan ik weer even spelen dit weekend.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird profiel sharen tussen meerdere OS
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/24, 15:18:11 »
Dat kan zeker. De enige voorwaarde is dat de gebruiker zowel lees als schrijfrechten moet hebben op de plaats waar het thunderbird profiel staat.