Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows XP  (gelezen 2868 keer)

Ashley

  • Gast
Windows XP
« Gepost op: 2008/02/13, 15:30:38 »
We hebben een nieuwe pc met Ubunte erop, maar we willen er gewoon windows Xp op hebben nu zitten er schijfjes bij van drivers en Utilities
VIA Chipset for windows XP Kan iemand me vertellen of je met deze schijfjes windows xp erop krijgt en hoe die dan werken want hij wil het niet openen, en anders kan ik windows XP erover heen instaleren zonder problemen.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Bedankt alvast

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Windows XP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/13, 15:31:55 »
wil je ubuntu er helemaal afgooien?? zonde! :(
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Sancho

  • Gast
Windows XP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/13, 15:48:59 »
Ik vrees er voor dat je windows met de bijgeleverde cd's zal kunnen installeren. Dat zijn namelijk de drivers voor hardware in je PC (videokaart, geluidskaart, moederbord etc)

Ashley

  • Gast
Windows XP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/13, 15:54:07 »
maar ja hij geeft op alles meldingen dat die het niet doen, en ik krijg ongeveer 30 mapjes welke moet ik dan hebben

Windows XP
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/13, 16:13:31 »
Citaat van: Ashley
maar ja hij geeft op alles meldingen dat die het niet doen, en ik krijg ongeveer 30 mapjes welke moet ik dan hebben
de cd waar "windows xp" opstaat en niet "drivers & utilities"...

Windows XP
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/13, 16:24:01 »
Wat scheelt er precies met Ubuntu? Misschien kunnen we helpen. Dit is namelijk een Ubuntu-forum, geen Windows-XP forum. Voor handleidingen XP installeren moet je hier niet zijn ;) maar we willen je wel met je Ubuntu-problemen helpen :D. Als ik het goed verneem, kwam Ubuntu voorgeinstalleerd op jouw pc?!? (Dit is namelijk zeldzaam). Dan zou normaal gezien toch alles vlot moeten werken, of niet?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Bobbie

  • Lid
Windows XP
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/13, 16:34:58 »
Hier is een beschrijving:  http://members.home.nl/openlinuxsite/verwijderen.html

en voor je partitie's weer aantepassen kan je deze gebruiken:

http://partedmagic.com/download-version.html   

Het is jammer dat je al snel na installatie van gedachte verandert,  je had b.v eerst met een live cd een tijdje kunnen spelen om een indruk te krijgen of je het wel wou, dan had je hier niet tegen aan gelopen

veel sucses verder, gr

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Windows XP
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/13, 17:05:45 »
Je moet inderdaad de cd met windows xp hebben. Heb je die niet, dan kan het niet.

Offline Hanssun

  • Lid
Windows XP
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/13, 17:58:47 »
waarom wil je Ubuntu er af?

Gr Hans,

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Windows XP
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/13, 19:45:29 »
Verder dan dit kunnen we hier niet gaan:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/

Voor de rest moet je echt naar een Windowsforum. Bijvoorbeeld hier: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/

Offline Dave

  • Lid
Windows XP
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/14, 16:20:39 »
Alwaar je weer ene Pjotr tegenkomt :-)

Hoorde het van de week nog in het buurthuis. Die had een vriend en die had het geprobeerd maar je kon echt helemaal niks installeren in dat Ubuntu. geen enkele exe wilde werken......
waardeloze troep en nooit aan beginnen waren de opmerkingen.
Dus ik zeg nee gek hem als je water in je brommertank wilt stoppen loopt het ook voor geen meter.
Toen was het even stil zodat ik eea (kort) kon uitleggen maar niet dat ze er veel van snapten of wilden snappen want hoe kan iets nu geen exe zijn om te installeren.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Windows XP
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/14, 20:17:57 »
Draai het om, waarom moet de file extentie aangeven wat het is, terwijl het systeem parameters gebruik hiervoor ?
Waarom moeten er truuks uitgehaald worden om lange file namen te hebben, terwijl die truuks juist meer ruimte innemen ?

Volgens mij is juist Linux logisch en nadenkend in deze ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Windows XP
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/15, 00:38:33 »
Inderdaad!

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Windows XP
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/16, 11:00:08 »
Ook mee eens ;)

Ik heb jarenlange ervaring met de meest uiteenlopende besturingssystemen (je kan het zo gek niet bedenken). Ik ben tot de conclusie gekomen dat GNU/Linux er met kop en schouders bovenuit steekt als het om efficiency en gebruikersvriendelijkheid aan komt.

Met de komst van Gutsy Gibbon, is volgens mij het ultimatum bereikt.

Nooit meer op zoek hoeven naar software en/of drivers. Documentatie is in ruime mate beschikbaar en dat allemaal geheel gratis.

Wat wil je als computeraar nog meer?

Hebben ze dit fantastische besturingssysteem, met haar gigantische keuze aan software voorgeïnstalleerd, gaan ze het downgraden naar een, (hoogstwaarschijnlijk illegaal verkregen) hoopje ellende, zodat er met relaties nog meer illegale meuk kan worden uitgewisseld.

Tja, het enige wat ons past is respect, de keuze vrijheid is namelijk een groot goed. Begrijpen doe ik het echter niet.

Vreemd...

Ach ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :D

Ik zou de reacties op een officieel Microsoft forum voor Windows gebruikers wel eens willen zien, als ik daar schrijf:

Hoe kan ik Windows er af pleuren, om daarvan in de plaats MacOSX of GNU/Linux te installeren :)

Ik vermoed dat er een stortregen aan woedende reacties komt en dat ik (Microsoft en aanhang kennende) van dat Microsoft forum verbannen wordt. Tis maar een idee :)

Gelukkig is Ubuntu Microsoft niet ;)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Windows XP
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/16, 11:19:06 »
Citaat van: Ashley
We hebben een nieuwe pc met Ubunte erop, maar we willen er gewoon windows Xp op hebben nu zitten er schijfjes bij van drivers en Utilities
VIA Chipset for windows XP Kan iemand me vertellen of je met deze schijfjes windows xp erop krijgt en hoe die dan werken want hij wil het niet openen, en anders kan ik windows XP erover heen instaleren zonder problemen.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Bedankt alvast
Voorgeïnstalleerde Ubuntu... waw. Wenste dat ik dit had kunnen aanschaffen. Als je dit eraf gooit is het wel héél spijtig.
Maarja, succes ermee.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Windows XP
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/16, 12:47:05 »
Wie zegt dat het voorgeinstalleerd was?

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Windows XP
« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/16, 12:58:37 »
Citaat van: sisosteven
Wie zegt dat het voorgeinstalleerd was?
Als de OP niet weet hoe hij of zij Windows XP op deze computer kan installeren, is het zeer aannemelijk dat deze Ubuntu er zelf ook niet op heeft geïnstalleerd.

Het proces is namelijk exact het zelfde: computer van CD booten, minimaal een partitie aanmaken, wat gegevens invoeren en voor de rest is het klikken geblazen :)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Windows XP
« Reactie #17 Gepost op: 2008/02/16, 13:32:05 »
Citaat van: sisosteven
Wie zegt dat het voorgeinstalleerd was?
Dacht het maar. Kon toch ook mijn inziens.
Sorry anders voor mijn voorbarige commentaar.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Windows XP
« Reactie #18 Gepost op: 2008/02/16, 19:41:41 »
Citaat van: ml2mst
Citaat van: sisosteven
Wie zegt dat het voorgeinstalleerd was?
Als de OP niet weet hoe hij of zij Windows XP op deze computer kan installeren, is het zeer aannemelijk dat deze Ubuntu er zelf ook niet op heeft geïnstalleerd.

Het proces is namelijk exact het zelfde: computer van CD booten, minimaal een partitie aanmaken, wat gegevens invoeren en voor de rest is het klikken geblazen :)
Hmm, ja.
Daar heb je gelijk in.

Inderdaad aannemelijk.

Sancho

  • Gast
Windows XP
« Reactie #19 Gepost op: 2008/02/17, 20:58:28 »
Mja voorgeinstalleerd... Als ik mn laptop nu verkoop krijgt de koper ook een voor geinstalleerde Ubuntu :p Maar das toch niet hetzelfde als een cleane pre-installatie :)