Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)  (gelezen 6341 keer)

Offline Reijer

  • Lid
TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Gepost op: 2009/08/18, 19:40:23 »
M'n zoon heeft z'n oog laten vallen op de Samsung Syncmaster 2033SW (of HD, dat weet ik niet). Heeft iemand daar ervaring mee? (Ubuntu en Windows) Is de beeldkwaliteit voor beide toepassingen goed genoeg? Ik dacht eigenlijk dat computerbeeld op een TV een slechte kwaliteit heeft.
Reijer

Offline Duckie

  • Lid
Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/18, 20:08:34 »
Ik snap de vraag denk ik niet helemaal.
de 2033SW is gewoon een monitor en daar zit dus geen tv-module in.
http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=computersperipherals&type=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS20CMZKFV/EN

Over een eventuele 2033HD kan ik zo snel niets vinden.
____________________________________________

Offline Reijer

  • Lid
Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/18, 20:23:24 »
Ik snap de vraag denk ik niet helemaal.
de 2033SW is gewoon een monitor en daar zit dus geen tv-module in.
http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=computersperipherals&type=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS20CMZKFV/EN

Over een eventuele 2033HD kan ik zo snel niets vinden.

Sorry voor de verwarring: in de folder staat "2033HD LCD-TV + PC-monitor", maar op de afbeelding van het apparaat staat duidelijk Syncmaster 2033sw. Ik zal ook even op de site van Samsung kijken.
Reijer.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/18, 23:46:04 »
op moderne tv's kan dit nogal meevallen,

ons aldi tv'tje [mt logic lcd tv] geeft prima beeld voor tv en via de vga ingang heb je ook als pc monitor een prima beeld, dit selecteer je ook op de ab met de knop "pc".

maar wel slordig dat er een ander toestel staat afgebeeld dan waar de ad over gaat [lijkt het op].

Offline chaos7

  • Lid
Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/19, 10:37:33 »
op moderne tv's kan dit nogal meevallen,

ons aldi tv'tje [mt logic lcd tv] geeft prima beeld voor tv en via de vga ingang heb je ook als pc monitor een prima beeld, dit selecteer je ook op de ab met de knop "pc".

maar wel slordig dat er een ander toestel staat afgebeeld dan waar de ad over gaat [lijkt het op].
inderdaad een beetje slordig maar dat ben ik ondertussen wel gewend van mediamarkt dat de folders niet helemaal netjes zjn zoals het zou moeten, zeker als het artikel over verschillende bladen verspreid is.
op internet zie ik dat het een resolutie is van 1600x900 pixels in het krantje staat 1680x1050 pixels.
let op dit is geen HD formaat, het kan HD ontvangen en bouwt het signaal intern om naar zijn schermpixels.
ik heb ook een tv met monitor in één en ik vindt het best goed beeld.(1440x900)
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline kasper2

  • Lid
Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/20, 11:37:34 »
Ik heb sinds een paar dagen een Samsung 2333HD (monitor en tv tuner in (een van de weinigen met een full HD scherm)). Er is ook een 2333SW. Die heeft geen tv tuner heeft maar is verder exact hetzelfde als de 2333HD. De 2333SW is de grotere versie van de 2033SW, met een 23' scherm ipv 20' en 1920x1080 pixels (full HD) ipv 1600x900 (HD ready). De 2333HD bevalt tot nu toe erg goed, zowel als monitor als tv. Het gelud uit de ingebouwde speakers is alleen erg slecht, maar ik heb hem op mijn surroundset aangesloten, zodat ik daar geen last van heb.

Op Tweakers.net staan alleen de 2033SW en 2033SN (enige verschil is de dvi-ingang, beden geen tuner), en als ik op de 2033HD zoek op google kom ik niet veel tegen. Het kan zijn dat het een nieuw model is, maar dat lijkt mij niet zo, want de 2033SW staat al meer dan een half jaar op de markt, en het lijkt mij stug dat ze bij samsung gaan verzinnen dat ze een half jaar nadat een monitor op de markt is gekomen er ook wel een tv tuner in kunnen stoppen.
Samsung heeft wel meer monitoren met tv tuner op de markt van rond de 20', maar daar heb ik mij niet zo in verdiept, want ik wou per se een resolutie van 1920x1080 (of hoger) omdat dat wel zo prettig is als je hem als pc monitor wilt gebruiken.
Alles is relatief

Re: TV en monitor in 1? (MediaMarkt)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/20, 19:17:49 »
ik kijk hier naar een Samsung Syncmaster 2033SW  ;)

dat is een hele gewone monitor, met zowel vga als dvi aansluiting.

wat mij betreft goede beeldkwaliteit, maar ik heb daar niet speciaal een heel goed oog voor  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/08/20, 19:21:10 door tiemenhakvoort »
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.