Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adls verbinding lukt niet  (gelezen 1701 keer)

Gast

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Gepost op: 2005/10/30, 13:38:54 »
hallo

Sinds kort heb ik Ubuntu op mijn pc gezet.
De installatie ging goed. Maar ik kan geen internetverbinding krijgen met planet.
Ik gebruik hiervoor een alacatel speedtouch home ethernet modem.
Zover ik kan zien is de netwerk kaart juist geinstalleerd. Ik heb er het ipadres, subnetmask etc. in gezet.
Vervolgens start ik pppoeconf via een terminal venster maar ik krijg  de melding dat de access concentrator van mijn provider geen respons geeft. er staat bij dat de kabels wellicht niet juist zijn aangesloten of dat er al een ppoeconf opdracht draait. Beiden kan ik met nee beantwoorden.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om die verbinding aan de praat te krijgen ?

Mijn dank is groot

Offline mcgyver

  • Lid
adls verbinding lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2005/10/30, 15:33:15 »
Heb er weinig verstand van, maar heb wel al een heleboel keer geinstalleerd. Als je de UTP kabel aansluit VOOR de installatie zoekt ie het internet zelf op. Dat is bij mij nog nooit misgegaan. Heb wel geen ervaring met draadloos (weet niet of je dat hebt). Als je weinig ervaring hebt raad ik je aan om opnieuw te installeren i.p.v. de fout te zoeken.

Gast

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2005/10/30, 16:12:08 »
Ik had de kabel al aangesloten voor installatie. Het is een dual-boot, waarmee ik via XP werk.
Daar werkt het adsl gebeuren correct op, dus een probleem bij de provider zal er niet zijn denk ik.
Wat ik weet is dat planet werkt met zo'n vpn systeem, en je moet natuurlijk je gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, maar via pppoeconf kom ik daar nog niet eens aan toe.

Offline mcgyver

  • Lid
adls verbinding lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2005/10/30, 16:20:49 »
Ik heb ook dual boot met xp. Kan inderdaad aan de beveiliging bij je provider liggen. weet je zeker dat je install cd goed is? Kom je wel bij de optie waar ie vraagt om netwerkdetectie?

Gast

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2005/10/30, 17:44:32 »
Ja, bij de install vraagt die om extra ondersteuning voor nederlands down te loaden.
Daar krijg ik verder geen foutmelding bij.
Is er soms een patch oid. voor de modem nodig ?

Offline mcgyver

  • Lid
adls verbinding lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2005/10/30, 19:36:26 »
ga nu net beginnen met een laptop installeren. volg de stappen en hou je op de hoogte (ken niet alles uit mijn hoofd)

Offline mcgyver

  • Lid
adls verbinding lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2005/10/30, 19:50:09 »
Nadat je hebt opgestart kom je in een menu waar je gevraagd wordt welke installatie je wil hebben. Voor standaard druk je op enter. hierna gaat ie zelf op zoek naar hardware. Bij mij vraagt ie niks. In geval van een dual boot kan je het liefst (als leek net als ik) een gedeelte van de schjif ongepartitioneerd laten (voordat je begint met de ubuntu installatie). Wanneer  XP wordt herkent laat je ubuntu zichzelf dan op niet gepartitioneerd  gedeelte installeren. Liever niet GEHEEL HANDMATIG doen de eerste keer. Je kan voor begeleid installeren kiezen. Is interactief. Bij partitie vraagt ie je of je accoord gaat. Terminologie is niet-windows en dus even wennen.

Gast

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2005/10/31, 17:48:12 »
Nou het probleem ligt niet aan de installatie denk ik.
Ik hen een andere distro geprobeerd om te kijken of dat wel ging.
In dit geval Linspire. Dat werkt wel. Het verschil is dat ik in linspire de vpn instellingen kan aanpassen. Dat is de crux. Ik weet niet hoe dat in Ubuntu moet.
Heeft iemand suggesties ?

Offline mcgyver

  • Lid
adls verbinding lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2005/10/31, 23:28:13 »
heb ik je hiermee geholpen?

http://www.helpdesk.ugent.be/aansluiten/vpn-linux.php

dit is de inhoud:

Installatie van vpnc op Ubuntu Breezy Badger (5.10):

1) installeer het pakket vpnc:
    -> wanneer u over een internet verbinding beschikt: sudo apt-get install vpnc
    -> wanneer u nog niet over internet verbinding beschikt (bv. homes):
        * download het vpnc-pakket (op een andere computer), dit kan op
   http://packages.ubuntu.com/breezy/net/vpnc.
        * installeer het pakket: sudo dpkg -i /pad/naar/vpnc-pakket
2) maak een bestand /etc/vpnc.conf (sudo nano /etc/vpnc.conf) met volgende inhoud:
   Interface name vpnlink
   IPSec gateway 157.193.46.4
   IPSec ID ipsecclient
   IPSec secret cisco123
   Xauth username ugentlogin
3) vpn starten: sudo vpnc
4) vpn stoppen: sudo vnpc-disconnect

Gast

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2005/11/07, 22:38:33 »
Oook ik heb een aantal keren ubuntu moeten install voor die mijn internet pakte???? Ben niet bekend met ubuntu ,maar in de leerfase.Wat ik wel tegenkwam was dat mijn systeem niet snel genoeg reageerde op de install en ,denk ik zodoende ubuntu geen internet had

quin

  • Gast
adls verbinding lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/10, 14:43:36 »
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem als Pascal toendertijd al had.

Citaat van: Pascal
Vervolgens start ik pppoeconf via een terminal venster maar ik krijg  de melding dat de access concentrator van mijn provider geen respons geeft. er staat bij dat de kabels wellicht niet juist zijn aangesloten of dat er al een ppoeconf opdracht draait. Beiden kan ik met nee beantwoorden.
Heeft hij waarschijnlijk hier vandaan

Heeft iemand hier 2 jaar later wel een oplossing voor?

Alvast bedankt.