Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel  (gelezen 6121 keer)

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Gepost op: 2007/10/29, 20:50:24 »
Nou, sommigen onder jullie weten vast wel dat ik onlangs geprobeert heb mijn Feisty Fawn te upgraden naar Gutsy Gibbon.  Dat lukte niet, hij kwam met een foutmelding. Ik had Feisty Fawn geinstalleerd via Wubi en de oorzaak zou daar wel kunnen aanliggen dus geadviseerd werd om een nieuwe install te doen van Gutsy.  Maar dat werd ook geen succes, tijdens de installatie bleef hij hangen op 15%.  Ik heb het later nog eens terug geprobeerd (ik geef niet op) en weer bleef ie ergens hangen, alleen op een ander percentage.  

Ik heb nu alles er weer afgegooid wat ubuntu betreft en ik dacht, ik ga eens de Feisty Fawn opnieuw installeren maar dan niet via Wubi maar een echte clean install door mezelf, volgens de handleiding van dit forum hoe je Gutsy moet installeren.

En potverdorie wat schets mijn verbazing, hij installeert Feisty Fawn als een fluitje van een cent.  Niks blijven hangen, gewoon mooi installeren.  Hij doet het super, geen foutmeldingen niks.

Ik denk, ha nu kan ik upgrade doen via updatemanager (heet het zo?) en dan heb ik ook de Gutsy. Zo gezegd zo gedaan en jullie kunnen het al raden zeker?

Geeft ie weer die stomme foutmelding die hij de vorige keer ook gaf.  

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar in die 7.10 zit iets niet snor.  Ik kan het anders niet verklaren....waarom doet Feisty Fawn het probleemloos en waarom gaat ie in Gutsy Gibbon altijd in de fout?  Het ligt volgens mij niet aan mij of aan mijn computer, want dan zou ik Feisty Fawn ook niet kunnen installeren, toch?  De werkwijze is namelijk hetzelfde.  

Wat is er eigenlijk anders in de 7.10, misschien moet ik daar eens gaan zoeken.  Iets moet er anders zijn waardoor Feisty het wel doet en Gutsy niet...alleen, wat???

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 20:59:12 »
Wil je één dinkske eerst proberen?
Start de CD van Gutsy eens op en kies in de bootmenu voor "CD-controleren op fouten"...

Het gebeurt namelijk wel meer dat de upgrade niet lukt. En een slechte CD kan je altijd hebben. Samenloop van omstandigheden? Het zo stom zijn natuurlijk...

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 21:15:41 »
Dat heb ik gedaan ;), net als beschreven in de manual.  Geen fouten uiteraard.

newesy

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 23:05:19 »
Wouter,

Ik volgde je vorige topic ook en ik sluit me qua beleving van ubuntu bij je aan. Exact hetzelfde probleem bij de upgrade. Ik werk met twee laptops, op de ene xubuntu/windows xp en de andere ubuntu/windows xp. De pc met ubuntu (via wubi geïnstalleerd wegens 1 partitie) geeft hetzelfde probleem na de upgrade. Belangrijk is wel dat hij bij mij een installatie-error gaf. Deze kan ik uiteraard niet meer achterhalen, zo ad-rem was ik niet. De installatie zou nog een dik uur moeten duren, maar hij was ineens voltooid. De computer startte opnieuw op, geeft wat foutmeldingen over niet geaccepteerde usb-apparaten. Ik log in, krijg een HAL-hupeldepup fout en ik kan niet meer op het draadloze netwerk. Hij loopt vervolgens helemaal vast. 3x jammer, want ik begon net enthousiast te worden.

Ik ben nu benieuwd wat xubuntu doet op de andere laptop. Die is nog aan het upgraden op dit moment en moet over 1 uur en 12 minuten klaar zijn.

Wie sluit zich nog meer aan? Vereisten: enthousiast over wat nieuws (ubuntu), niet alles hoeft in één keer perfect te functioneren, maar het moet (binnen afzienbare tijd en zonder ingewikkelde codetoestanden) op te lossen zijn, alle handige xp functionaliteiten moeten beschikbaar zijn.

_mg

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 23:26:26 »
Hi

Gisteren had ik het probleem dat mijn gutsy re-install na precies 82% vastliep; een beetje zoeken leverde op dat dat bij meerdere mensen gebeurde;

EEN (mogelijke) OPLOSSING is het kiezen van een andere mirror tijdens (!) de installatie (doe je onder menu
system/administration/software sources ) kies de bste server of gewoon een andere en verhip de installatie gaat wel verder;


Gr marcel

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 23:51:48 »
@wouter1974

Je hebt hopelijk begrepen dat Wubi is gemaakt om mensen te laten kennismaken met Ubuntu ??
En dat deze .exe voor Windows Ubuntu VIRTUEEL installeerd in Windows ??
En als je het niet wilt hebben dit gewoon weer kan uninstallen ??

Het is dus wel Ubuntu maar dit wil niet zeggen dat je kan "Upgraden"
Het is nog altijd viruteel.

Ik zie verder dat jullie problemen hebben met UPGRADEN.
Hier op dit forum zal je 10 000 X lezen dat dit niet de beste manier is om van de ene naar de andere flavour te gaan.

Dus installeer Ubuntu eens op de manier zoals het hoort, met de Live-CD
En installeer dan meteen versie 7.10

Ga dus niet lopen pielen met feisty en dan upgraden.

En vergeet vooral niet de partitie's waarop Ubuntu moet komen te formateren zodat hij er echt als een schone installatie opkomt.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/30, 10:34:11 »
Hmm, reagerend op het laatste bericht.  Ik heb een volle installatie met de live cd Gutsy gedaan maar die liep vast op 15%.  Ik heb daarna de volledige ubuntu van mijn harde schijf gegooid, de harde schijf geformateerd en een nieuwe install gedaan van Gutsy maar weer liep ie vast op een ander percentage deze keer. Weer geformateerd en  Feisty Fawn geinstalleerd (niet via Wubi) en dan daar geprobeerd up te graden naar Gutsy. Feisty Fawn (niet geinstalleerd via Wubi) deed het perfect. Upgrade naar Gutsy kwam ie weer met die hall melding, en geen verbinding en het niet herkennen van usb apparaten waarna hij vastliep.

Ik heb alles goed gedaan volgens de regels beschreven in de manual, de juiste partities aangemaakt volgens voorschrift etc.

Resumerend:

- Ik heb een goede live cd van beide versies (Gutsy en Feisty, check gedaan)
- Ik heb een complete lege geformateerde harde schijf, gecheckt op errors (geen fouten).
- Feisty Fawn met de live CD installeren lukt prima, geen foutmeldingen, geen installatieproblemen, wel internet verbinding en herkennen van usb apparatuur.
- Gutsy Gibbon met de live CD installeren lukt niet, loopt vast op een bepaald percentage. Willekeurig percentage.
- Feisty Fawn opnieuw installeren lukt prima (werkend en geinstalleerd met de live CD), upgraden naar Gutsy Gibbon lukt niet (Hall foutmelding).

Dus altijd zodra Gutsy in beeld komt loopt ie vast, op eender welke manier ik het probeer.  Hij doet het niet! Daarom wil ik graag weten wat er anders is aan Gutsy ten opzichte van Feisty. Als Feisty het probleemloos doet en Gutsy niet, dan lijkt me er een bepaalde verandering in Gutsy te zijn gedaan die daar schuldig aan is.

Resumerend naar het enerlaatste bericht, ik kan eens proberen een andere server te installeren en zien of hij dan verder gaat  met installeren. Ik hou jullie op de hoogte.

Wubi is nu volledig uit beeld, ik doe geen installaties via Wubi meer want ik besef dat upgraden via Wubi installs niet werken.

mickvdv

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/30, 18:38:01 »
Citaat van: _mg
Hi

Gisteren had ik het probleem dat mijn gutsy re-install na precies 82% vastliep; een beetje zoeken leverde op dat dat bij meerdere mensen gebeurde;

EEN (mogelijke) OPLOSSING is het kiezen van een andere mirror tijdens (!) de installatie (doe je onder menu
system/administration/software sources ) kies de bste server of gewoon een andere en verhip de installatie gaat wel verder;


Gr marcel
Of gewoon je netwerk kabel er 10 seconde uit trekken...

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/30, 22:13:33 »
Nou ben weer eens opnieuw begonnen met gutsy. Tips om andere mirror te kiezen helpt niet, hij blijft weer op 15% hangen met de melding bestandsystemen worden gedetecteerd.  Hoelang blijft die melding en die 15% staan? Iemand een idee?

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/30, 22:17:09 »
10 minuten => 15% Bestandsystemen worden gedetecteerd

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/30, 22:18:59 »
nieuw hier, en nieuw met ubuntu.

Tot driemaal toe, gedownload en gebrand met isorecorder en steeds bij schijf controle 1 file in error, wie helpt wat doe ik fout.

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/30, 22:22:34 »
Nou alweer dik 15 minuten en nog steeds geen verandering?  Ook geen lichtindicatie van de harde schijf of de cd rom...
zucht

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/30, 22:25:42 »
Iemand nog tips, netwerkkabel eruittrekken helpt ook niet....

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/30, 22:39:17 »
Ik geef het op, ik gooi de handschoen in de ring. Na een week ben ik wijzer geworden, Ubuntu is geen alternatief voor Microsoft Windows bij mij.  Windows werkt tenminste.  Misschien omdat je voor Windows moet betalen en voor Ubuntu niet, heeft Microsoft een doordachter systeem dat te installeren is op ALLE computers en heeft Ubuntu die kennis niet in huis. Ubuntu is in elk geval zeker niet evenwaardig aan XP of Vista wat gebruiksgemak en installatie betreft!

Ik geloof niet meer in de opensource operating systemen.  

Groetjes van een teleurgestelde ex Ubuntu gebruiker...

Offline Tico

  • Lid
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/30, 22:47:33 »
Heb je al overwogen om iemand van een van de steunpunten te bezoeken met je PC (er zijn er zelfs die een huisbezoek brengen) Ik twijfel toch ernstig over de kwaliteit van je gebrande CD

wouter1974

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/30, 22:53:12 »
dan is die check cd optie een bedrog? Want die check heb ik gedaan en hij vond geen fouten...

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/03, 21:27:33 »
Ik overweeg ook ernstig weer terug te gaan naar feisty.Heb kubuntu 7.10 gehad,teveel toeters en bellen,ubuntu 7.10 geeft nu steeds meer vage problemen.Firefox blijft vaak hangen,geheugenkaartjes worden zomaar geunmount,en compiz is niet werkend te krijgen(maar dat vind ik niet zo'n punt)Dat met die installatie dat ie blijft hangen op 82%,heb ik alleen onder ubuntu gutsy meegemaakt.Bij mij hielp om gewoon firefox te openen,dan heeft ie weer internet verbinding.Dit gebeurd trouwens ook als ik ubuntu opstart,dan moet ik eerst ff opstarten om internet verbinding te hebben.Heb met feisty deze problemen nooit gehad,die draaide bij mij probleemloos.

edit:ben nu weer terug bij feisty,helemaal probleemloos :) :)
Kubuntu 20.04

Offline Anco

  • Lid
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/04, 03:00:02 »
Ik snap heel goed je teleurstelling maar ik vind dat je wel kort door de bocht gaat, je zegt zelf dat 7,04 wel goed werkt, waarom probeer je die dan niet eerst uit of het systeem je verder wel bevalt?
Als die je wel bevalt, is het misschien de moeite later nog eens te kijken of gutsy wel werkt, of te wachten op hardy.

ps; wat misschien wat minder makkelijk is maar misschien wel werkt, is de alternate cd gebruiken, valt me op dat die optie nog niet genoemd is.
Linux user #485563

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/04, 07:52:03 »
Citaat van: wouter1974
dan is die check cd optie een bedrog? Want die check heb ik gedaan en hij vond geen fouten...
Wouter, ik hoop dat je dit leest.
Probeer eens de AlternateCD?

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/04, 14:15:24 »
@ wouter:jammer dat je terug wilt naar windows.Als feisty probleemloos draait dan kun je die beter op je systeem houden,net wat anco schrijft.Windows mag dan wel makkelijk werken,maar ubuntu doet er zeker niet onder voor.Ik draai nu ook op feisty en wacht gewoon tot hardy uitkomt.
Kubuntu 20.04

Arny48

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/04, 15:08:34 »
Ondertussen, omdat ik totaal onervaren ben met Ubuntu Gusty/Gutsy 7.10, al wel 7 x een reinstall gedaan. Geen enkel probleem gehad met het installeren. Dat ik die reinstalls heb gedaan is mijn eigen domme schuld maar dat terzijde.

Ik heb 2 cd's, Live cd en de Alternate cd.
Deze heb ik gedownload via mirror Nederland tu in Delft.
Daarna met Nero de ISO gebrand en klaar was kees.

Ik ben tot nu toe op de videokaart na,ATI, behoorlijk tevreden.
Ik ga de aankomende tijd mij verder verdiepen in de mogelijkheden en de minder sterke kanten van Ubuntu.
Wel heb ik vernomen dat we door Microsoft zo "gehersenspoeld" zijn dat we als we Linux gaan gebruiken bijna niet meer zelfstandig kunnen denken hoe we dingen moeten gaan gebruiken of installeren(dit bagataliseer ik een beetje).

Kortom, als er mensen zijn die moeite hebben om Ubunty 7.10 te installeren is het denk ik belangrijk een goede download te doen en goed te branden!!

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #21 Gepost op: 2007/11/04, 19:56:14 »
Zeer zeker,maar als je met linux begint is het belangrijk om alles wat met windows te maken heeft vergeten,je begint als het ware helemaal overnieuw.Ik werk zeer zelden met windows en ik denk al helemaal linux,dus nu moet ik nadenken wat ik in windows doe ;)
Kubuntu 20.04

Arny48

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #22 Gepost op: 2007/11/04, 20:06:32 »
Windows loslaten, nou nee. het valt mij wel op dat er toch ook overeenkomsten zijn.
Ik denk, maar wie ben ik, zo groen als gras met Linux, dat er door Linuxontwerpers ook wel word gekeken naar Windowsapplicaties en die toe te passen in Linux. Andersom gebeurdt ook ga ik van uit!!

7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #23 Gepost op: 2007/11/04, 20:26:39 »
met de allereerste versies van windows had je dos, en kon je ook alles via console doen.Tegenwoordig heb je dat in windows niet meer,en verleer je dat.In linux zit de kracht juist in de console,werk je hiermee dan verleer je het niet en het bied meer mogelijkheden.Grafisch is wel handig,maar niet diepgaand.Maar de grens begint idd wel steeds kleiner te worden tussen linux en windows.Mensen die moeite hebben met een console hoeven hem ook niet te gebruiken.
Kubuntu 20.04

Arny48

  • Gast
7.10 werkt niet. 7.04 werkt wel
« Reactie #24 Gepost op: 2007/11/04, 20:40:20 »
Citaat van: dellkubuntu
Maar de grens begint idd wel steeds kleiner te worden tussen linux en windows.Mensen die moeite hebben met een console hoeven hem ook niet te gebruiken.
Juist, daarom gebruik ik naast Windows ook Gutsy Gibbon, Ik moet uiteraard erg wennen aan Ubuntu maar vindt het wel mooi om te zien. Zoals ik zei: ik moet nog erg veel leren maar dat is voor mij alleen maar een uitdaging!!