Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNOMEbuntu  (gelezen 10478 keer)

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2012/09/03, 11:32:22 »
En ja, ik hoor nog steeds mensen over KDE 4.

Ach ja.....er zijn altijd mensen die blijven zeggen dat vroeger alles beter was!

Maar nogmaals, dat blogpost zegt geen moer, er zullen ongetwijfeld nieuwe developers worden toegevoegd en ook de gebruikersaantallen zullen weer toenemen.
Het is een heel normaal verloop dat b.v. ook bij Ubuntu t.o.v. Mint gebeurt, veel Ubuntu gebruikers stappen over naar Mint.
En als de grote Boem geweest is gaat het allemaal weer naar het normale marktaandeel.....
Of moeten we de statistieken van Distrowatch.com ook als "feit" gaan gebruiken?

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2012/09/03, 11:36:28 »
Volgens Miquel de Icaza, degene die GNOME begonnen is en nu nog steeds hoofddeveloper is zijn er juist veel developers afgevallen. Hij zegt zelf:
"We alienated every third party developer in the process."
(waar process GNOME 3 inhoudt)

Maara, ook de Icaza als hoofddeveloper zal wel weer een mening zijn of niet?
En statistieken dan Linux maar 1% marktaandeel heeft en Windows zo'n 90%, dat is ook allemaal een mening? Dan mag bug 1 op Launchpad direct worden gesloten!

Maar goed, als jij niet kan inzien dat statistieken die worden aangehaald alleen maar een mening zijn dan is deze discussie klaar.
(distrowatch is trouwens iets anders want die laat alleen pageviews zien)

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2012/09/03, 11:50:12 »
Volgens Miquel de Icaza, degene die GNOME begonnen is en nu nog steeds hoofddeveloper is zijn er juist veel developers afgevallen. Hij zegt zelf:
"We alienated every third party developer in the process."
(waar process GNOME 3 inhoudt)

Die opmerking zegt nix over het afvallen van developers!!!
Het zegt wat over de vervreemding van third party developers, nix over afvallen!!
Wellicht hebben developers moeite om de visie van Gnome3 bij te houden en dat daardoor het proces moeilijker verloopt en langer duurt.....

Nogmaals: het is maar net wat je wilt zien!!!

En trouwens, dit staat ook in die blogpost: Nobody can say if GNOME 3 is better or worse than GNOME 2

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2012/09/03, 11:54:36 »
Volgens Encyclo: "Vervreemding is een proces waarbij mensen zich niet meer eigen voelen omdat men het idee heeft geen invloed te kunnen uitoefenen op de ontwikkelingen"

Vervreemding leidt tot afvalling waardoor er dus developers zijn afgevallen, aldus de Icaza.

Nogmaals: dat jij het misschien niet overal mee eens bent of dat sommige dingen misschien ook anders kunnen worden gezien wil niet zeggen dat alles een mening is. Sommige dingen zijn statistieken of uitspraken van een hoofddeveloper. Je moet wel het verschil kunnen zien tussen een feit en een mening. Feit is die statistieken en uitspraken van de Icaza (en dat er core developers weg zijn), mening is dat Torvalds GNOME niet meer mag en dus Xfce aanraadt.

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2012/09/03, 12:04:21 »
........mening is dat Torvalds GNOME niet meer mag en dus Xfce aanraadt.

Ja.......en een paar jaar geleden mocht meneer Torvalds KDE niet meer en raadde toen Gnome aan......
Hoe consistent en geloofwaardig ben je dan?
Naar mijn mening niet dus!


Re: GNOMEbuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2012/09/03, 12:05:44 »
En dát ben ik dan wel met je eens.

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2012/09/03, 12:16:12 »
Ik heb bijna elke desktop wel getest en/of gebruikt en mijn ervaring is dat ze allemaal goede dingen en minder goede dingen hebben.
Gnome3 is wennen maar als je het eenmaal op de rit hebt kan ik er aardig mee overweg.
Hetzelfde geldt voor KDE4.
Ik vond Gnome2 ook een prima desktop en die had voor mij nog niet vervangen hoeven te worden.
Xcfe en Lxde vind ik persoonlijk wat te simpel maar dat zal voor anderen juist aanleiding zijn om die desktops te gebruiken.
Het is iig een "feit" dat er voor iedereen wat wils is in de wondere wereld die Linux heet!

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2012/09/03, 13:00:14 »
Dat laatste klopt en ook ik heb vele werkomgevingen getest (o.a. KDE 4 van 2008 t/m begin 2011 en ook anderen tussendoor). Voor mijn zijn Unity en E17 het beste op Linux-gebied.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2012/09/03, 20:19:09 »
Voor mijn zijn Unity en E17 het beste op Linux-gebied.
Voor mij XFCE 4.10 (komt in 12.10) maar smaken verschillen, en die discussie hoeven we hier niet meer te voeren.
De manier van werken, de persoonlijke smaak, de hardware en mogelijk de ervaring en de leeftijd (over 2 maanden word ik 60) spelen allemaal een rol.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2012/09/03, 20:32:11 »
Nog even om het plaatje compleet te maken met Linus zijn mening enzo: http://www.omgubuntu.co.uk/2012/09/linus-torvalds-gnome-are-in-total-denial

Ontopic: de eerste images zijn live!
http://www.muktware.com/4267/first-images-ubuntu-gnome-remix-1210-arrive-testing

Offline RikRik

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2012/09/03, 21:03:14 »
Ben het met Ron eens:
Citaat
De manier van werken, de persoonlijke smaak, de hardware en mogelijk de ervaring en de leeftijd spelen allemaal een rol.
Het nadeel van Gnome-shell installeren in Ubuntu is volgens mij dat je nogal wat werk moet verrichten om het werkbaar te maken.
1e actie is Advanced Settings installeren
Daarna, ga naar https://extensions.gnome.org/  om de zaak af te maken. Bv  Alternative Status Menu is een aanrader en Axe Menu is prachtig etc etc
Ik ben wel benieuwd naar GNOMEbuntu     ^-^
« Laatst bewerkt op: 2012/09/03, 21:14:40 door RikRik »

Offline MKe

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #36 Gepost op: 2012/09/04, 06:47:08 »
Ik ook, heb een tijd met Gnomeshell gewerkt en vond het behoorlijk goed, maar alleen buggy op mijn pc (vorig jaar). Ben nieuwsgierig hoe het nu werkt. Maar werk nu met KDE en E17 en beide bevallen goed, E17 voor knutselen en KDE voor werk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #37 Gepost op: 2012/09/04, 13:03:30 »
Vroeger (vroegâh) had je twee dominante werkomgevingen: Gnome en op enige afstand KDE. Nu is KDE waarschijnlijk de grootste, maar vermoedelijk niet zozeer door groei van marktaandeel: eerder doordat het marktaandeel van Gnome is uiteengespat.... (Gnome 3, Unity, Mate, Cinnamon, ....).

De "markt" van de werkomgevingen is dus veel meer versplinterd dan eerst. Is dat erg? Tja, misschien eigenlijk niet eens.

Gnome 3 blijft sowieso van belang als "halffabricaat" voor een aantal andere werkomgevingen. Dus voor de ontwikkelaars is de versplintering van Gnome wellicht niet zo belangrijk. En voor de eindgebruikers ook niet: keuze is prettig...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #38 Gepost op: 2012/09/04, 14:12:41 »
Gnome 3 blijft sowieso van belang als "halffabricaat" voor een aantal andere werkomgevingen.
Nu had ik begrepen, dat Gnome-3 eigenlijk te vroeg vrijgegeven is, het is n.l. nog niet volledig uit-ontwikkeld.
Mogelijk dat aan het eind van de rit, Gnome-3 net zo vertrouwd is bij de gebruikers, als Gnome-2 ooit was.

Ook heb ik van diverse kanten vernomen, dat mensen (zoals ik)  juist door het tegenvallen van Gnome-3 zijn gaan kijken (en overstappen) bij andere werkomgevingen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #39 Gepost op: 2012/09/04, 14:17:23 »
Pjotr bedoelt dat GNOME 3 eigenlijk als basis wordt gebruikt voor werkomgevingen als Unity en Cinnamon ;)

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #40 Gepost op: 2012/09/30, 09:22:32 »
Ook ik ben benieuwd naar Gnomebuntu.
Het is leuk voor die alle die Gnome3 niets vinden.
Maar ik ga het proberen als het straks uitkomt.
Ik vind alle goed als het maar op Ubuntu draait. =D
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #41 Gepost op: 2012/10/22, 00:25:47 »
Ik vond Unity een ramp, dus wat mij betreft is GNOMEbuntu prima.
Draai vnl Gnome Classic, en in Ubuntu Studio Xfce wat ook prima werkt.

Unity irriteerde mij altijd zo, door niet die werkbalk te laten verschijnen.. En menuutjes die bij een programmavenster horen, die vielen weg achter de werkbalk of gingen op in de menubalk bovenin het scherm.... Hoe dan ook, laat GNOME3 maar komen..


Re: GNOMEbuntu
« Reactie #42 Gepost op: 2012/10/22, 00:33:29 »
Die werkbalk staat gewoon altijd in je beeld dus dat is toch geen probleem?

Hoe dan ook, GNOMEbuntu is er al: https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGNOME/ReleaseNotes/12.10

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #43 Gepost op: 2012/10/22, 00:35:03 »
Die werkbalk staat gewoon altijd in je beeld dus dat is toch geen probleem?

Hoe dan ook, GNOMEbuntu is er al: https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGNOME/ReleaseNotes/12.10
Nee, ik zet hem uit, dat ie moet verschijnen als ik met de muis richting zijkant scherm ga..
Maar dat doet ie dus niet! :(

Er moeten helemaal geen werkbalken in mn beeld in de weg staan, dat hindert alleen maar...

Maar goed, ieder zn meug...

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #44 Gepost op: 2012/10/22, 00:44:07 »
Oh zo, ja die bug heb ik ook diverse malen gehad maar dat was voor 12.04 met die akelige buggy Intellihide. Sinds Autohide in 12.04 werkt het wel prima.

Offline Dave

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #45 Gepost op: 2012/10/22, 00:44:20 »
En dát ben ik dan wel met je eens.

Ik niet.
bijvoorbeeld de gemeente Munchen was eerst helemaal voor openoffice en nu voor Libreoffice.
Iets van voortschrijdende inzichten enzo 
indertijd was openoffice een prima keuze immers.
Heeft niets met ongeloofwaardigs te maken verders.

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #46 Gepost op: 2012/10/22, 00:48:28 »
@Dave: Wat is dat nu voor een vergelijking? Er zit een wereld van verschil tussen KDE, GNOME en Xfce. Tussen OpenOffice en LibreOffice zit niet bijster veel verschil (nog niet tenminste, straks wel).

Offline Dave

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #47 Gepost op: 2012/10/22, 00:48:40 »
Ben het met Ron eens:
Citaat
De manier van werken, de persoonlijke smaak, de hardware en mogelijk de ervaring en de leeftijd spelen allemaal een rol.
Het nadeel van Gnome-shell installeren in Ubuntu is volgens mij dat je nogal wat werk moet verrichten om het werkbaar te maken.
1e actie is Advanced Settings installeren
Daarna, ga naar https://extensions.gnome.org/  om de zaak af te maken. Bv  Alternative Status Menu is een aanrader en Axe Menu is prachtig etc etc
Ik ben wel benieuwd naar GNOMEbuntu     ^-^

Begrijp hier dus echt niets van. Geen idee wat hij allemaal werkbaar moet maken

Offline Dave

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #48 Gepost op: 2012/10/22, 00:51:45 »
@Dave: Wat is dat nu voor een vergelijking? Er zit een wereld van verschil tussen KDE, GNOME en Xfce. Tussen OpenOffice en LibreOffice zit niet bijster veel verschil (nog niet tenminste, straks wel).

Het ging om de verandering van voorkeur toch?


Citaat
Ja.......en een paar jaar geleden mocht meneer Torvalds KDE niet meer en raadde toen Gnome aan......
Hoe consistent en geloofwaardig ben je dan?
Naar mijn mening niet dus!

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #49 Gepost op: 2012/10/22, 01:03:00 »
Ja verandering van voorkeur van iets waar een wereld van verschil tussenzit.