Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast (AMD), monitor (SONY) Out of scan range!?  (gelezen 850 keer)

Ubuntu loopt vast (AMD), monitor (SONY) Out of scan range!?
« Gepost op: 2007/11/11, 12:23:28 »
Als ik Ubuntu opstart op een AMD machine voor een klant dan moet ik eerst F6 noapic aangeven en dat start hij verder tot de monitor zwart slaat en de volgende error geeft:

Out of scan range
input2: HD15
64.0Khz/60hz

Ik kan dan geheel niets meer.

Hoe op deze AMD op te starten
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Fredman

  • Gast
Ubuntu loopt vast (AMD), monitor (SONY) Out of scan range!?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 14:26:08 »
Als je zo'n zwart scherm krijgt staat de resolutie & refresh rate vermoedelijk op een 'onhandige' stand. Je kan eens proberen een andere resolutie aan de praat te krijgen middels CTRL ALT - of CTRL ALT +, dan kan je namelijk lagere / hogere resoluties die het systeem aan zou moeten kunnen activeren.

Dit heeft mij ook al eens gered (dacht dat de installatie was misgelopen: fout, gewoon verkeerde resolutie).

Ubuntu loopt vast (AMD), monitor (SONY) Out of scan range!?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/11, 16:55:46 »
Citaat van: Fredman
Als je zo'n zwart scherm krijgt staat de resolutie & refresh rate vermoedelijk op een 'onhandige' stand. Je kan eens proberen een andere resolutie aan de praat te krijgen middels CTRL ALT - of CTRL ALT +, dan kan je namelijk lagere / hogere resoluties die het systeem aan zou moeten kunnen activeren.

Dit heeft mij ook al eens gered (dacht dat de installatie was misgelopen: fout, gewoon verkeerde resolutie).
Dit werkt. Met (-) is er weer beeld al is 2/3 uit beeld maar met een beetje schuiven kan ik de resolutie goed instellen en dan werkt het weer prima. Top bedankt
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Fredman

  • Gast
Ubuntu loopt vast (AMD), monitor (SONY) Out of scan range!?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 19:46:12 »
kijk, harstikke mooi :)

Fijn dat ik kon helpen!