Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleempje met deb maken.  (gelezen 1023 keer)

Probleempje met deb maken.
« Gepost op: 2010/03/11, 17:07:50 »
ik gebruik al jaren alien om mijn debs te maken, ik maak dan gewoon een .tar.gz archief wat alien dan weer voor me ombouwd tot een deb..... nu laat alien me voor het eerst in de steek, maakt eerst de nodige bestanden aan en verteld vervolgens dat hij deze niet kan aanmaken omdat ze al bestaan??? gezien ik hier al vanaf 9 uur vanmorgen mee bezig ben en mijn ideeen nu toch echt op zijn schakel ik jullie hulp maar even in.

Ook heb ik al geprobeerd om met dpkg het gewenste resultaat te behalen maar dit is toch nog iets te pittig en ook hier word ik overladen met foutmeldingen over foutieve regels in het control bestand die niet eens bestaan, toen was mijn tijd en geduld even op....

wie o wie kan me helpen ???

In DIT TOPIC vind je de bestanden met daarbij wat uitleg.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: Probleempje met deb maken.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/11, 18:35:14 »
Zet het archief eens in een nieuwe lege map en probeer nog eens. Ik heb die error ook eens gekregen bij het omzetten van een deb naar rpm. Bleek dat het niet kan als die bestanden in dezelfde map al bestaan.

Re: Probleempje met deb maken.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/11, 20:20:45 »
dat levert me weer een nieuwe error op, weer een folder die hij niet kan vinden maar wel bestaat, alien heeft deze namelijk zelf aangemaakt:

sudo alien -d -c demobuntu.tar.gz
Password:
Use of uninitialized value in die at /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.8/Alien/Package/Deb.pm line 494, <FILELIST> line 14.
Package build failed. Here's the log:
find: `demobuntu-1': No such file or directory
socialdefect@klaptop /media/storage/workspace/DoeVitrine/scripts/demo1/test $ ls
demobuntu-1  demobuntu.tar.gz

Eerder maakte alien altijd een deb die dan in mijn home terecht kwam, nu ineens gebruikt hij hiervoor de directory waarin het tar.gz archief staat.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/12, 09:34:43 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

WAT DOE IK VERKEERD ????!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/14, 20:03:17 »
Kan iemand me misschien vertellen wat ik verkeerd heb gedaan???

Ik kan op geen enkele manier een deb maken van mijn scripts zonder bergen met uiteenlopende errors, telkens is er weer iets anders, ik snap er niets meer van.
De tar.gz vind je HIER
« Laatst bewerkt op: 2010/03/14, 20:07:01 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN