Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?  (gelezen 2098 keer)

Offline Jorisvh

  • Lid
Hallo

Op mijn windows 7 laptop heb ik TightVNC geïnstalleerd.  Het lukt mij wel om vanaf mijn Kubuntu 12.04 mijn windows laptop te besturen maar niet omgekeerd!

Ook kan ik van mijn ubuntu pc gedeelde bestanden van mijn windows pc benaderen maar niet omgekeerd!

Hoe kan ik dit oplossen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/21, 10:50:00 »
Windows "ziet" standaard geen bestanden op EXT4-partities. Gelukkig maar, want zo hou je je Linux schoon en glanzend. Geen besmette Windows-tengels die eraan kunnen komen (virussen, kwaadaardige progjes, trojanen, enz. enz.). Houwen zo....  =D

Als je bestanden wil delen met een Windowscomputer, kun je beter iets als Dropbox gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/21, 10:52:30 door Pjotr »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/21, 12:04:25 »
Op mijn windows 7 laptop heb ik TightVNC geïnstalleerd.  Het lukt mij wel om vanaf mijn Kubuntu 12.04 mijn windows laptop te besturen maar niet omgekeerd!
Op Ubuntu kan je daarvoor pakket xrdp installeren. Op de Windows 7 laptop kan je dan mstsc (verbinding met extern bureaublad) gebruiken.
Ook kan ik van mijn ubuntu pc gedeelde bestanden van mijn windows pc benaderen maar niet omgekeerd!
In Ubuntu kan je kiezen voor ‘mappen delen’, dan wordt een samba server geïnstalleerd.
Windows "ziet" standaard geen bestanden op EXT4-partities.
Het formaat waarin de partities zijn geformatteerd is niet relevant voor netwerkverbindingen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/21, 13:28:47 »
Het lukt mij nu wel al om mijn gedeelde bestanden te zien!

Ik heb xrdp geïnstalleerd in ubuntu! Maar het lukt mij nog steeds niet om met Tight VNC Viewer verbinding te maken met mijn Ubuntu computer!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/21, 15:29:19 »
Ik heb xrdp geïnstalleerd in ubuntu! Maar het lukt mij nog steeds niet om met Tight VNC Viewer verbinding te maken met mijn Ubuntu computer!
Om te verbinden met xrdp kan je de standaard Windows (extern bureaublad) tools gebruiken en vnc vergeten. Xrdp is een vrije implementatie van Microsoft remote desktop protocol.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: Toetsenbordinstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/21, 15:38:12 »

Om te verbinden met xrdp kan je de standaard Windows (extern bureaublad) tools gebruiken en vnc vergeten. Xrdp is een vrije implementatie van Microsoft remote desktop protocol.

Ik heb dit geprobeerd, maar het lukt mij nog steeds niet om verbinding te maken!!!
Zie: http://www.picpaste.com/ExternBureaublad2-GKvrYWEw.png

Ik heb al iets gevonden op internet: http://www.ubuntututorials.com/remote-desktop-ubuntu-12-04-windows-7/
Dit heb ik geprobeerd: Open Remote Desktop Connection in Windows 7.(click Start button,then search "remote" in search box)
Dat programma vind ik niet terug!
Ik heb windows 7 Home Premium.
Kan ik dat programma: Remote Desktop Connection installeren op die computer? Waar kan ik dat vinden?
via de ##windows live chat op http://ubuntu-nl.org/ondersteuning/live-chat heb ik dan toch een mogelijke oplossing gevonden!
nl. mstsc.exe.
Er werd wel een nieuw bureaublad geopend waarmee ik kon werken en voor af te sluiten kon ik mij gewoon afmelden in Kubuntu

Ik heb  nu een nieuw probleem vastgesteld:

Als ik verbinding maak met mijn Ubuntu Pc staat mijn toetsenbord ingesteld als querty.
En ik kan niets aan de instellingen veranderen!
Zie: http://www.picpaste.com/BureaubladAfstand-ocN8gFtX.png
Hoe kan ik dit oplossen?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 10:36:03 door Jorisvh »

Offline coos

  • Lid
Re: Hoe vanop mijn laptop met windows 7 mijn Kubuntu 12.04 besturen?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/03/14, 10:33:21 »
Probeer Teamviewer eens.
Groetjes Coos