Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (SOLVED)transparant maken van de menu's onder Toepassingen, Locaties en Systeem?  (gelezen 1289 keer)

Dames, heren
Is het mogelijk om de menu's die open maak onder Toepassingen, Locaties en Systeem ook kwa transparantie in stellen, net zoals ik dat kan doen onder de panelen boven en onderin het scherm. Daar kan ik wel met een schuifbalkje bij eigenschappen instellen hoe doorzichtig ze moeten lijken. Kan ik dat ook met de menu's zelf doen ??
Hopelijk ben ik duidelijk maar ik kan het niet duidelijker omschrijven.
Mogelijk of niet, zo ja hoe??
ALvast bedankt !

n00b
« Laatst bewerkt op: 2009/07/12, 09:16:13 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Dennizz

  • Gast
Hi,

Ik heb er nooit aan gedacht om dat in te stellen, maar ben ff op zoek gegaan :)
Ik neem aan dat je compiz gebruikt.

- Open CompizConfig Settings Manager
- Enable Opacity, brightness and saturation
- Op Opacity tab onder window specific settings klik op new
- vul in windows "DropdownMenu" in (zonder "")
- geef een waarde van 80 ofzo

Should do the trick..

Dennis

Deniz !!
main man ! senks, dat was inderdaad de truuc! Ik wilde dat effect om mijn animated desktop (a la dreamscene) goed naar voren te laten komen kwa effect door mijn menus daar licht transparant overheen te krijgen, krijg ik een zeer ruimtelijk effect op mijn scherm voor, zeker in combinatie met de 3d instellingen van mijn buroblad onder Compiz met een fraaie skydome erachter. prachtig gewoon.
I know, totally useless, maar so much fun. The wow starts with ubuntu.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Dennizz

  • Gast
Kun je eens wat screencaps posten, ben wel benieuwd :)

Ik ben ook wel benieuwd naar transparante menu's :D

Oeps, lees jullie verzoeken nu pas, gaan ik zekers doen. Ik moet ff uitvogelen vanavond hoe dat gaat, al wel geprobeerd maar het lijkt alsof ik geen screenies kan maken als ik animated desktop aan het staan of ik gebruik de verkeerde toetsen, hoe ging dat ook alweer ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline SionSeth

  • Lid
Hoi,

Toepassingen-->hulpmiddelen-->Schermafdruk maken.
Zie bijlage  ^-^


[verwijderd door de beheerder]

Zo kan het ook ,maar er is ook een toetscombi voor, affijn, zo is het met deze tip ook gelukt. Hier een paar screenies. ieder zijn smaak, maar ik vond deze leuk, vooral met animated desktop erbij heb ik er veel lol aan.

[verwijderd door de beheerder]
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline SionSeth

  • Lid
Mooie desktop... Die animated desktop? is dat een soort filmpje ofzo? En waar kan ik die downloaden.

Offline joop905

  • Lid
Mooie desktop
toetscombinatie: Alt--> Print /Screen /SysRq
of alleen  Print /Screen /SysRq

GrJ.

@Sion: je kunt hier meer info vinden over Animated Desktop:
http://gnome-look.org/content/show.php/Animated+Desktop+(GUI)?content=88248

Daarnaast heb je avi of mpg bestanden nodig die je dan op je desktop als film kunt spelen, prachtig effect. Net als dreamscenes, maar dan nog leuker door bv de 3d-functie van Compiz erbij te gebruiken. De video bestanden kun je plenty vinden via Emule of FTD bijvoorbeeld.
zie voorbeeld, dus een bewegend bureaublad icm 3d

[verwijderd door de beheerder]
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

/Begin ot-mode

Deze vind ik ook erg leuk, een stromend beekje op de achtergrond....

/End ot-mode

[verwijderd door de beheerder]
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline SionSeth

  • Lid
Hoi,

Het is me gelukt..
ik moest ook xwinwrap downloaden. en nu kan ik zelfs films als achtergrond afspelen!!! geweldig toch.
Daarom vind ik Ubuntu(linux) zo geweldig.. je kan het allemaal zo maken zoals je wilt.

Weet iemand leuke filmpjes voor het bureaublad? Zoals dat stromend beekje of iets anders?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/14, 21:45:07 door SionSeth »