Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xfce4 panel in Xubuntu  (gelezen 835 keer)

Offline RikRik

  • Lid
xfce4 panel in Xubuntu
« Gepost op: 2012/01/15, 12:08:55 »
Kan ik zonder probleem xfce4-panel verwijderen in Xubuntu? Eventueel vervangen door cairo-dock?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/15, 12:11:03 »
Alles kan, maar of het verstandig is, is vers twee. Je kunt de fundamenten van een werkomgeving (in dit geval: Xfce) beter onaangetast laten, want dat kan weleens rare storingen opleveren. Anders kun je waarschijnlijk beter een andere werkomgeving kiezen....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/15, 12:12:48 »
Als je alle werk balken weg haalt draait het prima.
Je kunt alles doen met cairo dock maar het word er niet sneller op.

Offline Tom

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/15, 12:17:06 »
Kan ik zonder probleem xfce4-panel verwijderen in Xubuntu? Eventueel vervangen door cairo-dock?

Je kunt dat xfce4 paneel ook pimpen ,korter maken in de midden zetten , links of rechts ,onder of boven etc.
Of je in een cairo dock ook bv de indicator plugin kunt zetten geen idee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/15, 12:38:04 »
Alles kan, maar of het verstandig is, is vers twee. Je kunt de fundamenten van een werkomgeving (in dit geval: Xfce) beter onaangetast laten, want dat kan weleens rare storingen opleveren. Anders kun je waarschijnlijk beter een andere werkomgeving kiezen....

Volgens mij heb je gelijk Pjotr, het verwijderen van xfce4 panel heeft volgens mij ook gevolgen voor de bovenste werkbalk, die ben je dan ook kwijt. Of is dit niet waar?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/15, 12:57:58 »
Nee kun je weer terug plaatsen.
Het kan geen kwaad en je kunt vrijwel alles in Cairodock plaatsen maar je systeem word wat trager. 

Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/15, 13:11:37 »
Mja, met een moderne, snelle computer zul je wel niks van dat trage merken ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/15, 13:17:30 »
Dat is waar alleen dat je een paar seconden meer nodig hebt met opstarten.

Offline RikRik

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/15, 13:36:51 »
Nee kun je weer terug plaatsen.
Het kan geen kwaad en je kunt vrijwel alles in Cairodock plaatsen maar je systeem word wat trager. 

Dus de bovenste balk ben ik wel kwijt, maar hoe kan ik die dan weer terug plaatsen? Over de snelheid maak ik mij geen zorgen.

Offline Tom

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/15, 16:25:49 »
Als je de onderste balk nog hebt rechts klik - werkbalk voorkeuren en als je dan op het groene + teken klikt krijg je er weer een nieuwe balk bij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: xfce4 panel in Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/15, 20:18:05 »
Alles kan, maar of het verstandig is, is vers twee. Je kunt de fundamenten van een werkomgeving (in dit geval: Xfce) beter onaangetast laten, want dat kan weleens rare storingen opleveren. Anders kun je waarschijnlijk beter een andere werkomgeving kiezen....

Ik heb je raad opgevolgd en voor een andere werkomgeving gekozen..