Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een medicenter die zich gedraagd als een radio station dat niet zent naar buiten  (gelezen 626 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Hallo

Ik zou het volgende willen en wel voor een zo een klein mogelijke uitgaven
een systeem als je een paar knoppen indrukt automatich de door houw gekoze playlisten afspeeld en die onder breekt voor een door een speach dispatser voorgelezen weer bericht en tijd onder breekt
en dan de playslist hervat

dit zou natuurlijk met radio automation software kunnen die in plaats van naar het internet naar een raspverry pay streemd die de boxen dan het geluid door geeft

maar wellicht is er een eenvoudigere manier

wat zijn de geschikte pakketten ?
en evt geschikte cunfugerastie. zowel hard als softwarematig?
ik weet dat er een online gesproken weergericht is/was
waar is dat te vinden als het er nog is? en is zo iets ook voor de tijd mogelijk
met een schript en espeak

ik weet dat ik veel vraag maar wellicht is er iemand die me opweg kan helpen
nig een bijkomende vraag
als ik via het boven genoemde systeem een radio station wil afspelen  en dus dat online weerbericht heb ik internet verbinding nodig maar ik wil niet dat jantje bij mijn muziek kan dus heb ik een goede firewall nodig het liefst een zoals de bank gebruikt
dus een aude pc met daar op iptables goed geconfugereed
weet iemand daar een goede begrijpelijke handleiding voor?
en zou dat ook op een raspbarry kunnen draaien ?

groetjes reekje

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Hallo Reekje,

Ik heb geen pasklare oplossing voor wat je wil, maar misschien heb je iets aan het volgende.

Een mediacenter op een Raspberry pi om playlisten af te spelen is prima te doen. Je kan daarvoor bijvoorbeeld Volumio of Pimusixbox gebruiken. Maar een pakket wat eigenlijk meer op video gericht is als OSMC, is ook wel geschikt.

Ik weet echter niet hoe je dat weerbericht er automatisch in kan passen. Ik weet dat de muziekspeler Clementine, die ik op mijn Ubuntu pc gebruik, pauzeert als ik ook de Clementine app op mijn telefoon draai en ik gebeld wordt. Zo'n soort functionaliteit wil je denk ik, alleen dan ipv gebeld worden dat de mediacenter software reageert op het online weerbericht. Maar dus geen idee hoe dat te integreren....

Succes met het project!

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Ja Valk dat bedoel ik die automatiche pauze

reekje