Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Probleem met afspelen van Sims 2 (vraagt om CD)  (gelezen 2471 keer)

Offline DennisEhv

  • Lid
[OPGELOST] Probleem met afspelen van Sims 2 (vraagt om CD)
« Gepost op: 2010/11/13, 18:58:10 »
Ik ben heel goed geholpen met het installeren van Wine.

Maar nu heb ik dus Sims 2 geinstalleerd met behulp van Playonlinux. Blijkbaar moest ik dat ook installeren naast Wine.

Maar nu wil ik dus Sims 2 spelen, maar dat lukt niet doordat hij steeds vraagt om de cd, en die zit netjes in de dvdrom speler waarmee ik het heb geinstalleerd. Kent iemand dit probleem of weet hoe ik dit opgelost krijg?

Alvast bedankt

groetjes Dennis
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 13:56:51 door DennisEhv »

Re: Probleem met afspelen van Sims 2 (vraagt om CD)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/13, 23:23:28 »
open de terminal en typ in: winecfg  , daarna station toevoegen, dan kan je de cd/dvd in Wine gewoon gebruiken

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Probleem met afspelen van Sims 2 (vraagt om CD)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/14, 10:36:03 »
Ja, dat heb ik zo juist gedaan. Maar alsnog krijg ik de melding, plaats de dvd terwijl deze al in de lade ligt. Ook heb ik het volgende probleem als ik een add-on voor de Sims 2 wil installeren waarbij 2 cd's nodig zijn. Cd 1 installeert hij heel goed, waarna hij vraagt om cd/dvd 2 te plaatsen, en daar gaat het mis. Want dan laad ik de volgende cd en dan kan ik blijven klikken op oke, en dan nog blijft de melding nog steeds in beeld dat ik cd/dvd 2 moet plaatsen

Ik wil natuurlijk heel graag leren hoe dit allemaal werkt, en hoe ik dit moet instellen

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Probleem met afspelen van Sims 2 (vraagt om CD)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/14, 13:56:17 »
Ik heb het probleem al opgelost op een drastische manier. Ik had toch 2 hdd's. Dus ik heb windows geinstalleerd op de grootste hdd en Ubuntu op de kleinere hdd. Dus nu kan ik windows gebruiken voor oa sims 2 en rct 3 en de rest van windows programma's. en voor de rest op Ubuntu waar ik gegarandeerd vaker van gebruik zal maken dan van Windows.