Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost msi neton  (gelezen 2463 keer)

Offline mhweb

  • Lid
opgelost msi neton
« Gepost op: 2009/09/07, 21:03:49 »
Ik kocht onlangs een MSI neton all in one pc.
Nu wil ik er ( voorlopig in dualboot, tot ik zeker weet dat alles werkt ) er ubuntu op installeren.
Ik heb een installatie cd liggen met ubuntu 9.04 die ik eerst probeerde, maar lukte niet. De cd start op, ik kan taal kiezen en dan installeren, ( partities heb ik voordien al aangepast met gparted cd ) maar dan bij de installatie loopt het mis. ( ik krijg een scherm met lijnen en verschillende kleuren) maar de installatie begint niet. Ik heb daarna met de oudere versie geprobeerd, maar lijkt ook niet te lukken.

Zou ik de alternate cd moeten proberen? Of misschien Ubuntu 9.04 Netbook Remix ( ik heb een Intel Atom processor )

Heeft iemand ervaring met de installatie op zo een toestel?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/23, 11:34:19 door mhweb »

Re: msi neton
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/07, 22:56:28 »
Heb je de cd's gecontroleerd op fouten, een van de keuzes in het menu.
Wat voor een grafische kaart of chipset zit erin?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop905

  • Lid
Re: msi neton
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/07, 23:14:39 »

Offline mhweb

  • Lid
Re: msi neton
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/08, 13:30:35 »
De cd is oke, heb ik vroeger al gebruikt.
Grafische kaart moet ik even nakijken, (hoe)

Ga proberen die andere cd te downloaden.. voor netbook.
Ik las echter dat dat met een usb geinstalleerd moet worden. ( of kan het ook met cd )

Re: msi neton
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/08, 13:44:17 »
Voor de grafische kaart, open een terminal en type lspci en geef een ENTER
Nu komen een hoop regels voorbij zoek de regel beginnend met VGA

De UNR 9.04 is een img file deze kan alleen op een USB stick, hiervoor moet je wel in de BIOS de opstart volgorde wijzigen, zodat de PC eerst van USB leest. De UNR 9.10 is wel in een iso te krijgen, deze is alleen nog in alfa fase.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mhweb

  • Lid
Re: msi neton
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/08, 14:09:18 »
Ik zit niet in Ubuntu bezig, maar in windows,  ( en weet niet meer goed wat ik binnen windows waar moet vinden,)

Die alfa versie, ( die wel op cd kan) Is die goed bruikbaar, en waar te downloaden,

Re: msi neton
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/08, 14:37:01 »
http://cdimage.ubuntulinux.org/ubuntu-netbook-remix/daily-live/current/
Ik heb deze eergisteren geïnstalleerd op mijn Desktop :), ik heb er een paar uurtjes aan besteed, wat mij opviel is dat er geen knopen aanwezig waren op de vensterranden van de programma's, nadat ik overgeschakelt was op de oude desktop omgeving, die met de balken, waren de knopen aanwezig. Maar het is nog maar de alfa versie.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mhweb

  • Lid
Re: msi neton
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/08, 15:55:35 »
Bedankt,

Ben deze nu aan het proberen downloaden. ( downloadsnelheid is wel heel traag gaat dus nog even duren)
Ik probeer die dan te branden en te installeren. Heb ik probleempjes met waarover ik het had, dan meld ik me wel )
Kan je me nog zeggen hoe ik overschakel naar de andere desktopomgeving...  en.. of ik eens die alfa versie geinstalleerd de andere gewoon via update kan binnenhalen, of moet ik daarvoor opnieuw een isobestand downloaden.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/08, 15:58:39 door mhweb »

Re: msi neton
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/08, 18:06:22 »
Even uit mijn hoofd, onder Systeem>Voorkeuren> Ik dacht Desktop switcher.
Volgens mij kan je updaten tot de Release versie.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: msi neton
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/08, 18:52:05 »
Probeer anders eerst eens of de normale Ubuntu cd als live sessie wil lopen, dan kun je zien of hij op jouw machine werkt.

Heb je XP of Vista op je boekje?

Je moet in ieder geval in beide naar je configuratiescherm/apparaatbeheer om daar je hardware en dus je kaart te kunnen bekijken.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: msi neton
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/08, 20:09:39 »
De topicstarter zegt het al zelf, het zit in een doos (nou ja, de doos en het scherm zijn 1 apparaat, of iets dergelijks) maar de processor is een ARM chip zoals je die in netbooks vindt (Intel Atom, VIA Nano). Kies dus voor een netbook OS en kijk dan desnoods of je de interface na de installatie kunt veranderen in de standaardversie.