Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Petitie voor meer Open Source en Open Standaarden in het Onderwijs  (gelezen 38423 keer)

Re: Petitie voor meer Open Source en Open Standaarden in het Onderwijs
« Reactie #175 Gepost op: 2012/04/17, 14:23:43 »
Ow, jij bent dus de poster :D Netjes, ik denk dat heel veel mensen je dankbaar zullen zijn! :)

Re: Petitie voor meer Open Source en Open Standaarden in het Onderwijs
« Reactie #176 Gepost op: 2012/04/17, 18:04:13 »
Magischer? Magister bedoel je zeker? Waarom zou je dat willen verder ontwikkelen als je Schooltool heb:
https://launchpad.net/schooltool

@Jan Stedehouder

Waarom zou Open Source geld kosten? Omdat die sukkels support moeten krijgen van Canonical zeker, vervang die Windows-nerd op school voor een Linux nerd en klaar, misschien maak je nog winst daarop ook :) En natuurlijk om alle oude systemen te vervangen (Win 7 enzo) is misschien wel gekkenwerk.

Maar als je bijvoorbeeld onze school zie gebruiken ze die Novell troep met Windows XP :rolleyes: Vast is de server ook heel oud want ze zijn zo gierig dat we maar 150MB krijgen...

Vervang dit maar voor wat recenters, ga eerst maar na hoe duur zulke novell troep kost, daarna alle Windows licenties die niet eens gebruikt worden, Office en Photoshop staat er op de meeste scholen wel op. Wat gebruiken wij op school eigenlijk? OpenOffice, een webbrowser en Photoshop gebruiken we, en dan nog zo'n hele oude versie die GIMP makkelijk kan vervangen.

Wat zijn de kosten dan van Open Source, kan niet geloven dat dit duurder kan kosten dan een Windows netwerk.

Hoe zou je een Ubuntu netwerk inrichten op een school? (Schooltool, Owncloud zou ik er op zetten, maar wat voor het DC gebeuren? Terminal server zal een beetje te traag zijn)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/17, 18:07:01 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Petitie voor meer Open Source en Open Standaarden in het Onderwijs
« Reactie #177 Gepost op: 2012/04/17, 20:10:01 »
"Magischer? Magister bedoel je zeker? Waarom zou je dat willen verder ontwikkelen als je Schooltool heb:"

Als je dat vraagt, dan heb je kennelijk de posts op de vorige pagina's niet gelezen...

Re: Petitie voor meer Open Source en Open Standaarden in het Onderwijs
« Reactie #178 Gepost op: 2012/04/18, 10:06:39 »
@Jan Stedehouder

Waarom zou Open Source geld kosten? Omdat die sukkels support moeten krijgen van Canonical zeker, vervang die Windows-nerd op school voor een Linux nerd en klaar, misschien maak je nog winst daarop ook :) En natuurlijk om alle oude systemen te vervangen (Win 7 enzo) is misschien wel gekkenwerk.

[...]

Wat zijn de kosten dan van Open Source, kan niet geloven dat dit duurder kan kosten dan een Windows netwerk.

Hoe zou je een Ubuntu netwerk inrichten op een school? (Schooltool, Owncloud zou ik er op zetten, maar wat voor het DC gebeuren? Terminal server zal een beetje te traag zijn)

Degenen die mij al een tijdje volgen weten dat ik vrij consequent het argument 'open source = gratis' argument naar de vuilnisbak heb verwezen, zeker voor zakelijke gebruikers. Ik zeg niet dat een open ICT omgeving duurder is dan een Windows netwerk, alleen dat het geheel nooit gratis is.

Maar goed, je hoeft mij niet te geloven. Lees gerust het onderzoek naar de OpenOffice.org migratie van het Finse ministerie van Justitie eens door:

http://www.ictu.nl/archief/noiv.nl/actueel/nieuws/2010/11/wetenschappelijke-studie-overstap-fins-ministerie-toont-waarde-open-source/index.html

Los daarvan, om potentiƫle zakelijke gebruikers van Ubuntu als sukkels te betitelen omdat ze support inkopen bij Canonical (trouwens so wie so handig vanwege de Landscape licenties die daarbij zitten) lijkt mij een vorm van arrogantie waar ik me graag van distantieer.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/18, 10:08:21 door Jan Stedehouder »
Blog | http://www.janstedehouder.nl
Basiscursus Ubuntu  12.04 en verder| http://www.basiscursusubuntu.nl