Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests  (gelezen 749 keer)

Offline RikRik

  • Lid
anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Gepost op: 2015/05/01, 09:42:02 »
Hoewel de meningen zijn verdeeld over het nut van een virusscanner in Ubuntu, ben ik eerlijk gezegd blij dat ik mij niet druk hoef te maken over de keuze van een virrusscanner in Ubuntu.
Het Chinese anti-virusbedrijf Qihoo 360 heeft tijdens meerdere anti-virustests gefraudeerd, waardoor de virusscanner van het bedrijf ten onrechte hoge scores haalde. Dat laten drie grote laboratoria die anti-virusproducten testen aan Security.NL weten, namelijk AV-Comparatives, AV-Test en Virus Bulletin.
https://www.security.nl/posting/426850/Chinees+anti-virusbedrijf+fraudeerde+bij+anti-virustests



Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/01, 10:23:14 »
Hoeveel AVI-bedrijven zijn niet tegelijk virusmakers ?

Er is veel geld te verdienen met die handel dat élk middel goed is om het product verkocht te krijgen.

Ik lig met Linux, voorlopig, er niet van wakker.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/01, 10:40:46 »
Citaat
Hoeveel AVI-bedrijven zijn niet tegelijk virusmakers ?
Zijn er virusschrijvers bekend die betaald worden door een AV-bedrijf?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/01, 10:49:30 »
Citaat
Hoeveel AVI-bedrijven zijn niet tegelijk virusmakers ?
Zijn er virusschrijvers bekend die betaald worden door een AV-bedrijf?
Dat is niet de issue hier. Dit wel:
Citaat
Virusscanners kunnen één of meerdere engines gebruiken om malware te detecteren. Uit het onderzoek kwam naar voren dat bij alle producten die Qihoo 360 voor de anti-virustests aanleverde standaard de engine van het Roemeense anti-virusbedrijf Bitdefender stond ingeschakeld, terwijl de eigen engine was uitgeschakeld. In de producten die Qihoo 360 op de eigen markt aanbood was Bitdefender echter uitgeschakeld en stond de eigen engine ingeschakeld. Daardoor zouden gebruikers minder goed zijn beschermd en een grotere kans op "false positives" lopen. Gebruikers hebben wel de mogelijkheid om de instellingen aan te passen, maar dat wordt volgens de drie testlabs nauwelijks gedaan.
Valsspelen dus....

Offline RikRik

  • Lid
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/01, 10:55:57 »
@Marba.
Citaat
Dat is niet de issue hier
Ik reageer op de stelling van Joris, de rest van je citaat had ik natuurlijk wel gelezen, en weet waar het over gaat  ;)

Edit:  Qihoo 360 had ik onlangs geïnstalleerd op een pc voor een kennis, de engine die standaard niet aan stonden, had ik zelf geactiveerd, helemaal niet ingewikkeld. 
« Laatst bewerkt op: 2015/05/01, 11:12:35 door RikRik »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/01, 11:10:14 »
@Marba.
Citaat
Dat is niet de issue hier
Ik reageer op de stelling van Joris, de rest van je citaat had ik natuurlijk wel gelezen, en weet waar het over gaat  ;)
Klopt. Het valt me altijd op dat onderwerpen zoals dit binnen de kortste keren niet meer gaan over het oorspronkelijke bericht maar meer over algemeenheden (gerelateerd, dat dan weer wel).  Heb soms het idee dat dat oorspronkelijke bericht (vaak als link gegeven) niet eens gelezen wordt. Dacht, ik meld dat hier even.....  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/01, 11:16:51 »
Die Chinese fabrikant is een doorn in het oog van de gevestigde AV-bedrijven, onder de freeware AV progjes is   Qihoo 360 de beste keus, ik spreek uit ervaring  ;)

Offline Henkp

  • Lid
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/01, 11:36:48 »
Mijn ervaring met alle virusscanners betaald of gratis, is zeer slecht in de afgelopen 28 jaar. Je krijgt er steeds meer virussen bij.
Maar sinds ik Linux draai, heb ik het afgelopen jaar geen virus meer gezien op mijn werk pc.  =D =D

En op mijn Laptop staat Ubuntu en Xubuntu en daar ook niets meer te bekennen. Maar er staat ook nog Win 7 op alleen heb ik daar van ellende een verse installatie moeten doen na 3 jaar, om dat hij niet meer op te starten was, ondanks alle beveiligingen die ik er op geïnstalleerd had.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/01, 16:59:37 »
@Marba.
Citaat
Dat is niet de issue hier
Ik reageer op de stelling van Joris, de rest van je citaat had ik natuurlijk wel gelezen, en weet waar het over gaat  ;)
Klopt. Het valt me altijd op dat onderwerpen zoals dit binnen de kortste keren niet meer gaan over het oorspronkelijke bericht maar meer over algemeenheden (gerelateerd, dat dan weer wel).  Heb soms het idee dat dat oorspronkelijke bericht (vaak als link gegeven) niet eens gelezen wordt. Dacht, ik meld dat hier even.....  :)
Het draait meestal altijd weer op hetzelfde uit.........wel of geen virusscanner in Linux.
Ergens op het forum is daar al een topic over en daar wordt dan weer een welles nietes spelletje gespeeld.
Bleef het maar bij een (1) topic.
Tis wat je zegt:
Citaat
Het is elke keer hetzelfde.
Denk ook niet dat een beginner bij die ellenlange discussies gebaat is, want er is geen wijs uit te komen (lijkt mij).

Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/01, 18:28:08 »
Citaat
Hoeveel AVI-bedrijven zijn niet tegelijk virusmakers ?
Zijn er virusschrijvers bekend die betaald worden door een AV-bedrijf?

Diegenen die het best weten hoe een virus zich nestelt in Windows is een AVI-bedrijf. Zelfs voor virussen die niet eens in omloop zijn zijn er direct updates en 'remedies'.
Af en toe is er een enorme besmetting van een GROOT virus en dan komen de updates daarvoor maar pas een paar weken erna (of het potentieel van het virus was niet bekend bij de AVI-makers).

Iemand die goed wilt scoren in zijn carrière in zo'n bedrijf heeft er alle baat bij om veel antivirale middelen te maken die nog effectief zijn ook. Amerikaanse bedrijven zijn geen communistische cellen, er moet winst gemaakt worden en de werknemer moet hoog scoren om zijn wedde te verantwoorden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/01, 19:15:15 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje

Bier, chips en F5: dit topic is weer mooi gekaapt!
 ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/01, 19:29:45 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje

Bier, chips en F5: dit topic is weer mooi gekaapt!
 ;)
Jaaah, fijn, die hokjes.
Dat maakt het lekker overzichtelijk.....

Offline RikRik

  • Lid
Re: anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/01, 21:56:23 »
Linux of Windows, de  virusscanner houdt de gemoederen wel bezig.
Het blijft een eindeloze discussie, gelijk als, wat is de beste distro... wat is de beste....
Voor mij persoonlijk, ik schreef het al in m'n topic: ik ben blij dat ik mij niet druk hoef te maken over de keuze van een virrusscanner in Ubuntu  ^-^