Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox: valt het nog te redden?  (gelezen 1388 keer)

Firefox: valt het nog te redden?
« Gepost op: 2012/07/14, 13:02:24 »
http://www.zdnet.com/firefox-can-this-web-browser-be-saved-7000000624/

Een ieder die nu nog durft te claimen dat die rapid releases helemaal niet mensen en bedrijven wegjagen... de cijfers spreken voor zich.

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/14, 13:54:12 »
Ik ben bang dat ze bij mozilla vrij koppig zijn. Van begin was volgens mij wel duidelijk dat weinig mensen zaten te wachten op dat rapid release schema. Voor mij persoonlijk is het al veel eerder mis gegaan eigenlijk. Ik ben indertijd firefox gaan gebruiken toen het nog phoenix heette. Toen was het een heel compact programma zonder toeters en bellen, met plugins om de boel uit te breiden. Van mij hadden ze daar aan vast mogen houden. De plugins zijn er natuurlijk nog steeds, maar compact en snel is FF al een tijdje niet meer. Ondanks deze kritiek gebruik ik firefox overigens nog wel als mijn eerste browser, met korte uitstapjes naar uzbl.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/14, 13:54:13 »
Tsja, ik weet niet of dat nu van die ergerlijke updates alleen komt. Ik denk dat de marketing en koppelverkoop van Google de balans in het voordeel van Chrome laat doorslaan. Overal wordt je opgeroepen om toch vooral Chrome te laden.  Op zich vind ik die updates niet erg plezierig. Maar het is nog niets vergeleken met Windows-updates. Het gaat verder wel automatisch al moet ik in Ubuntu daarna altijd de taal repareren.  Ik zie voorlopig geen reden om met firefox te stoppen omdat ik het gewoon prettiger vind werken dan Chrome. Chrome heeft gewoon te weinig knoppen naar mijn zin.  :)

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/14, 16:02:03 »
ik denk dat Firefox niet valt te redden als ze die rapid-releases behouden, hoewel b.v.b. Windows vaker updates heb ik bij firefox sins die rapid-releases altijd problemen na een update.

ik gebruik firefox vanwege het grote aanbod plugins, maar daar heb je niet veel aan als die bij elke update weer niet werken...
dan geeft hij aan dat de plugins nog compatabel zijn, maar ze doen het dan niet altijd goed.

voorbeeld, de update naar 13.0.1 heeft er voor gezorgd dat de plugin van BattleField Play 4 Free niet meer werkte, echter heb je de plugin nodig om het spel te kunnen starten.
(wat ik overigens zoiezo nergen op vind slaan, het staat lokaal geïnstalleerd maar om hem te starten moet je toch eerst je browser openen...)
daar is nu dan wel een update voor, maar hij was dus helemaal niet meer comptabel, en firefox claimde toch van wel.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/14, 16:03:38 door foxofinfinety »


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/14, 17:25:35 »
Ik zou willen dat ze eens ophielden met die rapid releases. Firefox en Thunderbird zitten anders in elkaar dan Chrome en kunnen de regelmatige updates niet hebben m.b.t. de extensies. Bij Chrome heb je nauwelijks door dat er updates komen.

Nu willen ze mensen en financiering bij Thunderbird weghalen om ze neer te zetten bij andere projecten, zoals Firefox OS. Twee onverstandige ideeën. Mozilla is groot geworden met een no-nonsense, stabiele en veilige browser en e-mailclient. Door de lange tijd tussen versies was het ook voor bedrijven interessant. Nu moeten ze per se Chrome nadoen en drijven ze helemaal af van waarmee ze groot zijn geworden. Er zijn meer bedrijven ten onder gegaan die vergeten waren hoe ze ook alweer groot waren geworden.

Nu is er gelukkig nog één lichtpuntje: Firefox en Thunderbird zijn open source en dus te forken, mocht Mozilla het verknoeien.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Dave

  • Lid
Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/14, 18:42:45 »
Och ze doen maar.
Al de geschetste problemen hier boven nooit wat van gemerkt.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/14, 19:16:07 »
Och ze doen maar.
Al de geschetste problemen hier boven nooit wat van gemerkt.

Idem hier.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/14, 20:04:44 »
Ik zou willen dat ze eens ophielden met die rapid releases. Firefox en Thunderbird zitten anders in elkaar dan Chrome en kunnen de regelmatige updates niet hebben m.b.t. de extensies. Bij Chrome heb je nauwelijks door dat er updates komen.

Nu willen ze mensen en financiering bij Thunderbird weghalen om ze neer te zetten bij andere projecten, zoals Firefox OS. Twee onverstandige ideeën. Mozilla is groot geworden met een no-nonsense, stabiele en veilige browser en e-mailclient. Door de lange tijd tussen versies was het ook voor bedrijven interessant. Nu moeten ze per se Chrome nadoen en drijven ze helemaal af van waarmee ze groot zijn geworden. Er zijn meer bedrijven ten onder gegaan die vergeten waren hoe ze ook alweer groot waren geworden.

Nu is er gelukkig nog één lichtpuntje: Firefox en Thunderbird zijn open source en dus te forken, mocht Mozilla het verknoeien.

Groot geworden door browser ja. Thunderbird is nooit zo populair geworden. Het heeft wel marktaandeel, maar het is significant lager dan FF.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/14, 20:18:59 »
Het maakt mij helemaal niets uit of ze het nou wel of niet redden.
Al die onzin over nummertjes en zo interesseren mij niets.

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/14, 20:32:16 »
Het maakt mij helemaal niets uit of ze het nou wel of niet redden.
Al die onzin over nummertjes en zo interesseren mij niets.


Als je een stukje van het artikel had gelezen, dan had je kunnen lezen dat het veel meer betreft dan alleen die nummertjes...

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/14, 21:35:43 »
Geen problemen hier, mijn favoriete browser  :-*
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/14, 21:38:05 »
Toch wel de ICQ van de internetbrowsers.

Re: Firefox: valt het nog te redden?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/14, 23:37:55 »
Geen problemen hier met de rapid releases, loopt hier als een trein.  Nog steeds is het mijn favoriete browser (heb wel Chrome als 'reservebrowser' geïnstalleerd staan)

Als je meerdere statistiekbureaus erbij pakt zie je dat de geschetste situatie wel meevalt, Firefox is niet in 'decline', het groeit niet echt meer maar is zeker niet bedreigd. Sinds de komst van Firefox 4 is het aandeel van Firefox zelfs vrij stabiel gebleken.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?