Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videokaart met eigen wil  (gelezen 1356 keer)

Skilltone

  • Gast
Videokaart met eigen wil
« Gepost op: 2008/12/01, 11:21:19 »
Goede morgen,

Ik heb sinds gisteren weer 8.04 LTS versie van Ubuntu erop staan. Nu heb ik alleen nog 1 probleempje. Mijn videokaart. tenminsten dat denk ik. De ene keer kan hij maximaal 800X600 lezen en de andere keer gewoon weer 1360X768. Dat laatste is de bedoeling, omdat bij 800X600 de vensters zo groot ineens worden dat ik er niks mee kan.

Gekke is, dat als ik hem opstart dan is 800x600 en als ik hem herstart dan komt het wel goed. echter als ik de pc helemaal uit doet en dat weer opstart blijft de resolutie 800x600. Dus alleen bij restart dan wil hij zijn goede resolutie doen.

Als hij 800x600 is kan ik niet via "monitor resolutie" veranderen. Ik maak gebruik van gesloten drivers, gezien Envy resulteerd in zwart blijvend beeld.

Hoe kan ik dit oplossen, is wel te verhelpen via restart, maar twee keer een pc opstarten om normaal beeld te krijgen is niet de bedoeling. Daarnaast heb ik morgen bijbelstudiegroep en moet er een presentatie op beeld worden gehouden. En leek mij wel een leuke promotie dat dan alles vlekkeloos werkt.

BvD

Martin

Offline joop905

  • Lid
Re: Videokaart met eigen wil
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/01, 11:25:49 »
wat staat er in hardware drivers
Systeem --> Beheer --> hardware drivers
Driver aanvinken / installeren.


grj

Skilltone

  • Gast
Re: Videokaart met eigen wil
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/01, 12:01:07 »
Goede middag,

Dat heb ik gedaan. dat is die gesloten driver. Maar bedankt voor je feedback.

MvG

Martin

Offline joop905

  • Lid
Re: Videokaart met eigen wil
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/01, 12:19:14 »
deze werkt nog met 8.04

gksudo displayconfig-gtk

scherm en grafische instellingen kan je daar veranderen,

Skilltone

  • Gast
Re: Videokaart met eigen wil
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/02, 07:09:29 »
Goede morgen

Ik heb gksudo displayconfig-gtk geprobeerd, maar ook daar kan ik niks anders instellen. net als in "monitor resoluties. Ik heb iets van nvidia
nog geprobeerd, maar ook dat werkt ook niet. Ik start vanavonnd hem wel een paar keer op tot ik de goede resolutie krijg. In iedergeval bedankt voor de feedback.

MvG

Martin

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Videokaart met eigen wil
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/02, 21:34:24 »
Wat voor kaart heb je? Radeon HD of GeForce? Dat eerste vereist Ubuntu 8.10.