Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server backup software met verschillende profielen  (gelezen 767 keer)

BartSpiering

  • Gast
Server backup software met verschillende profielen
« Gepost op: 2008/05/28, 11:39:18 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goed programma om backups van mn server te maken. Ik heb Hardy Heron 64 bit met ubuntu-desktop en ik ben op zoek naar een goed backup programma met een handige GUI.

Wat ik graag wil kunnen met het programma:

- Een backup van alle bestanden maken en daarna incremental de verandering, zonder de www en mysql gegevens.
- Ditzelfde maar dan alleen voor www en mysql. Het zou helemaal mooi zijn als er iets bestaat om mysql incremental te dumpen, maar dat lijkt me niet.

Graag zou ik willen dat het hetzelfde werkt als TimeMachine van Apple.

Ik heb geen succes gehad met Keep, SBackup, TimeVault, Flyback en Backuppc. Wellicht dat ik het niet helemaal goed heb gezien. In dat geval hoor ik graag dat ik bij een programma in het bijzonder nog even wat beter moet kijken. Het gaat dus voornamelijk om de twee verschillende profielen met verschillende backuplocaties, includes en excludes, eerst full backup daarvan en daarna incremental en indien mogelijk ook de merging van uren naar dagen naar weken enz. Als het betekent dat ik een cmd line programma moet gebruiken is dat geen probleem, maar een GUI zou handig zijn.

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!

Bart

BartSpiering

  • Gast
Server backup software met verschillende profielen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 11:12:58 »
Niemand?

Server backup software met verschillende profielen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 11:55:55 »
Jwel hoor ?

Je kan Bacula eens bekijken en proberen ???

Of Webmin voor server beheer en dan bacula installeren,
eventueel Virtualmin en dan de gratis versie pakken.
NOTE: bij deze laatste even goed kijken, want er word gewerkt aan een versie voor Hardy, en ik weet niet of die al klaar is.

BTW Virtuelmin kan als een plugin geinstalleerd worden in Webmin,
of je installeerd alleen Virtualmin en dan zal die de benodigde zaken van Webmin mee installeren.

Waarom ik deze aangeef is omdat hier een zeer uitgebreide backup inzit (samen met Bacula) waarbij je de backup volledig beheerd.
DWZ delen van een backup terug zetten, of volledige backups  terugzetten, de backups naar andere plekken uploaden enz enz .
Dit is zeer uitgebreid, en met reden want Virtualmin is eigenlijk een hosting programma.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

BartSpiering

  • Gast
Server backup software met verschillende profielen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 12:20:33 »
Thanks Gandyman. Ik ga het uitproberen en kijken of het aan mijn wensen voldoet. Ik zal laten weten hoe het me bevallen is.