Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie 8.04 lukt niet  (gelezen 1088 keer)

Offline ubuking

  • Lid
Installatie 8.04 lukt niet
« Gepost op: 2008/10/09, 21:08:20 »
Enthousiast geworden na succesvolle installatie van Ubuntu 8.04 op eerste laptop (in dual-boot configuratie), en een paar dagen heerlijk werken, begon ik aan installatie op een tweede laptop. Helaas gaat dit fout. Ik installeer vanaf een cd, deze is gecontroleerd en bevat geen fouten. Er flitst tijdens installatie een melding over het beeldscherm over een probleem met de Broadcom firmware, op te lossen door een installatie van een of ander bestand op de linux wireless site. Daarna komt de bekende bruine desktop met de ooievaar in beeld en hangt de installatie.

Ik heb op deze laptop inderdaad een Broadcom wireless card. Werkt uitstekend onder Windows XP, maar blijkbaar niet voldoende om een Ubuntu installatie af te maken. Zou toch niet uit mogen maken?

Twee vragen :
1. De melding verschijnt en wordt binnen een paar seconden vervangen door de Ubuntu desktop. Hoe kan ik de melding langer te zien krijgen? Zijn er logging mogelijkheden tijdens installatie?
2. Ik ben op de linux wireless website geweest, maar kom daar niet verder. Ik kan wel de benodigde drivers vinden, maar hoe kan ik die installeren als ik geen ubuntu geinstalleerd krijg op de pc? Lijkt me een kip en ei probleem.

Gaarne jullie gewaardeerde advies
Ubuntu user# 24394   :cool:

Intel Core i5 750 2.66GHz / Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 / MSI P55-GD65 / Nvidia GTS-450 / OCZ ModXStream Pro 600W / Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat / Windows 7 Ultimate

Offline jusgje

  • Lid
Installatie 8.04 lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 21:14:46 »
Je kan Ubuntu proberen te installeren via de alternate-cd, te downloaden van de Ubuntu-website.
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
(Vink het selectievakje aan bij: "Check here if you need the alternate desktop CD".
Deze installatie geeft meestal minder problemen.

Na de installatie kan je dan altijd nog proberen je draadloze kaart te laten werken, als hij het niet al doet.

Offline ptb

  • Lid
Installatie 8.04 lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 23:54:52 »
Voor drivers heb je hier misschien wat aan:
http://linux-tipps.blogspot.com/2008/10/broadcoms-unfree-driver.html
maar probeer eerst de tip van pjotr´s site:
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie 8.04 lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/10, 00:03:19 »
Gaat de rest van de installatie wel goed? Dan zou ik even via een kabeltje een netwerkverbinding maken.
Hierna kan je via systeem>beheer>hardware drivers de goede drivers installeren.
Als je dit gedaan hebt, kan je de volgende keer internetten zonder kabeltje :)

Werkt het allemaal niet, dan is het handig als je wat meer informatie geeft, zoals het merk en type van je laptop. Dat maakt het zoeken naar een oplossing wat makkelijker ;)

mickvdv

  • Gast
Installatie 8.04 lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/10, 09:12:42 »
Dit probleem had ik ook, ik heb gewoon idd de alternate install gedaan. En dan als na de installatie een popup krijgt met restricted drivers ff de broadcom driver installeren.

Mickvdv

Offline ubuking

  • Lid
Installatie 8.04 lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/10, 16:41:47 »
Eerst alternate gedraaid en daarna Broadcom drivers gedownload. Werkt perfect. Hartelijk dank allemaal voor jullie suggesties!
Ubuntu user# 24394   :cool:

Intel Core i5 750 2.66GHz / Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 / MSI P55-GD65 / Nvidia GTS-450 / OCZ ModXStream Pro 600W / Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat / Windows 7 Ultimate