Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?  (gelezen 1551 keer)

Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Gepost op: 2010/09/22, 19:33:11 »
Hallo,

Ik heb op mijn Windows laptop een VNC viewer staan, het overnemen van een ander dekstop is nooit een probleem geweest. Nu wilde ik vannaf deze Windows laptop mijn andere laptop waar Linux op draait overenmen via VNC. Helaas stuit ik bij veel problemen ik heb via de terminal VNC server gestart toen op mijn windows laptop het IP adres van mijn laptop waar linux opdraait alleen ingevuld hij wilt maar geen verbinding maken. Heb jij misschien een tip voor me? Een link een tutorial of weet jij misschien welke commands? Ik heb heel het world wide web afgezocht.

Groet,
Daniel

Re: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/23, 00:09:48 »
« Laatst bewerkt op: 2010/09/23, 00:11:31 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline robru

  • Lid
Re: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/23, 07:16:05 »
Dell Poweredge™ 2950 Server - Intel(R) Xeon(R) CPU E5310 @ 1.60GHz, 8 cores - 12GB DDR3 - 580 GB SAS 15000 rpm - Raid 5 - Ubuntu 14.04.3 LTS

Re: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/23, 12:57:36 »
Dank jullie wel guys! Ik zal eens naar de beide linken kijken en ik laat jullie horen of ik eruit ben gekomen.

Re: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/23, 13:07:26 »
Ik weet wel zeker dat ik eruit kom ik wist alleen de command om VNC server te starten. Als ik thuis ben zal ik me er verder in verdiepen.

Re: Hoe VNC ik vanaf Windows in Linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/23, 18:15:22 »
Jongens zoals beloof laat ik jullie weten hoe ik het verder maak, aller eerste wil ik jullie bedanken voor de links die jullie me hebben gegeven ik ben daar ontzettend veel van opgestoken. Het probleem was dat ik als besturingsysteem "Backtrack" heb geinstalleerd ik had veel moeite met opstellen van een VNC server. Nu ik gekozen heb voor Ubuntu is VNC een eitje, omdat Ubuntu namelijk "Remote Dekstop" ondersteund dat wist ik nog niet. Bedankt en jullie hebben er een nieuwe tevreden Ubuntu forum lid bij  ^-^


Daniel