Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B  (gelezen 1044 keer)

Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Gepost op: 2013/11/18, 19:31:41 »
Wil ik m'n broer laten zien hoe fijn het gaat met Linux, crasht Thunderbird..... :evil:
Vermoedelijk veroorzaakt door het importeren van een corrupt adressenbestand.
Meerdere malen Thunderbird verwijderd (via Software-installatie maar ook via Synaptic) met hetzelfde resultaat: na aanklikken van Thunderbird een blank Thunderbird scherm dat dan uiteindelijk geforceerd moet worden verwijderd.
Wie weet raad?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/25, 12:57:47 »
Je hebt geen defecte Thunderbird, maar blijkbaar een beschadigd profiel. Voordat ik een bruikbaar advies kan geven, heb ik een paar vragen:
Hoe werd het adressenbestand geïmporteerd?
Welke add-ons zitten in je Thunderbird?
Heb je een back-up van je systeem op de dag voor de import van het adressenbestand?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/25, 13:13:34 »
Bedankt voor het antwoord.
Inmiddels heeft mijn broer -ook al om Linux goed onder de knie te krijgen - Linux opnieuw geïnstalleerd. En ik heb hem gezegd de adressen te importeren vanuit een ldif bestand.

En toen ikzelf linuxmint-16-cinnamon-dvd-64bit-rc installeerde op mijn eigen Acer laptop en daarbij vooraf de mappen .thunderbird en .mozilla even op een usb-stick zette (die zet ik naar installatie dan weer terug, om zo mijn favorieten, emails en adressen weer terug te krijgen) realiseerde ik me dat zijn probleem wellicht had kunnen worden opgelost door .thunderbird te verwijderen en daarna thunderbird opnieuw te installeren. En dat is ook wat jij voorstelt, denk ik.
Maar evenzogoed, bedankt. En hij wordt steeds enthousiaster over LinuxMint. Dus weer een zieltje gewonnen. :evil:
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/25, 13:24:34 »
... realiseerde ik me dat zijn probleem wellicht had kunnen worden opgelost door .thunderbird te verwijderen en daarna thunderbird opnieuw te installeren.
Gewoon thunderbird terug opstarten is voldoende: dan maakt het programma automatisch een verse configuratiedirectory aan. Opnieuw installeren is helemaal niet nodig.

Re: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/25, 13:40:51 »
... realiseerde ik me dat zijn probleem wellicht had kunnen worden opgelost door .thunderbird te verwijderen en daarna thunderbird opnieuw te installeren.
Gewoon thunderbird terug opstarten is voldoende: dan maakt het programma automatisch een verse configuratiedirectory aan. Opnieuw installeren is helemaal niet nodig.
Maar we hadden al twee keer Thunderbird verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; de eerste keer via Softwarebeheer en de tweede keer via Synaptic. Maar als je dan Thunderbird weer opstartte kwam je toch weer in een leeg thunderbird scherm en zat alles weer vast.
Wat ik niet hebt verteld en wat misschien wel van belang is: het betrof de installatie van LinuxMint Maya.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird geeft problemen in LinuxMint op Compaq 6710B
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/25, 18:17:33 »
Neen. Het probleem zat in je gebruikersconfiguratie. Je mag thunderbird zoveel verwijderen en herinstalleren als je wil, de problematische gebruikersdata blijven staan. Had je daarentegen de gebruikersconfiguratie verwijderd, dan had het gewerkt zonder thunderbird te herinstalleren.

Je zocht de oplossing op de verkeerde plaats.