Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP  (gelezen 6222 keer)

Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #25 Gepost op: 2018/11/16, 09:40:37 »
@emvedeesje:
"Om in de EXTRA-SD-card te geraken moet de deze extra-sd-card echter geformatteerd worden als een deel van het interne geheugen.
PRO:
intern geheugen werd zo vergroot
geen onderscheid tussen interne SD-card en EXTRA-SD-card want alles = intern geheugen
toegang via SSH
CON:
de EXTRA-SD-card verwijderen kan niet want delen van het systeem staan er op"

Dit hoeft niet (altijd). Ik kan met filezilla de Sd-kaart gewoon gebruiken. Het kan echter zijn dat dit alleen mogelijk is op gerootte smartphones ivm rechten (weet ik niet zeker)
Mijn smartphones zijn niet "geroot".
Filezilla heb ik nog niet geprobeerd.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #26 Gepost op: 2018/11/16, 16:15:54 »
Wat heb je met de tips uit post #2, 3 en 6 gedaan?
Als dat niet goed staat in je phone gebeurt er inderdaad niets...

#2 : staat altijd goed ingesteld bij mij
#3 : Airdroid is me te link
#6 : idem als bij #2

Het blijkt dus dat de VPN-verbinding de zaken nog gecompliceerder maakt. Aangezien ik heel soms wat data van de SD-card nodig heb op de pc, blijkt de oplossing van partyrabbit de meest efficiente : sd-card uit foon halen, in cardreader en aansluiten op pc. Het kost me allemaal anders veel te veel tijd en moeite voor wat een simpele data-transfer zou moeten zijn.

Bedankt in elk geval voor het meedenken.
Een boek doet het altijd...

Offline jolo

  • Lid
Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #27 Gepost op: 2018/11/18, 14:30:30 »
Op zich is met (X)Ubuntu via USB toegang verkrijgen tot een Android smartphone ook niet zo moeilijk. Als ik dat hier doe verschijnt op mijn smartphone met Android 6.0.1 een venster met de melding

Toegang apparaatgegevens toestaan

Er wordt een MTP-verbinding tot stand gebracht om toegang te krijgen tot de gegevens op het verbonden apparaat.

Weigeren  Toestaan

Als ik op Toestaan klik opent de bestandsbeheerder, met daarin de schijven Phone en SD Card. Soms kan het nodig zijn om meer dan éénmaal op Toestaan te klikken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #28 Gepost op: 2018/11/19, 10:15:27 »
Op zich is met (X)Ubuntu via USB toegang verkrijgen tot een Android smartphone ook niet zo moeilijk. Als ik dat hier doe verschijnt op mijn smartphone met Android 6.0.1 een venster met de melding

Toegang apparaatgegevens toestaan

Er wordt een MTP-verbinding tot stand gebracht om toegang te krijgen tot de gegevens op het verbonden apparaat.

Weigeren  Toestaan

Als ik op Toestaan klik opent de bestandsbeheerder, met daarin de schijven Phone en SD Card. Soms kan het nodig zijn om meer dan éénmaal op Toestaan te klikken.

Ik heb het ook al dikwijls meegemaakt dat er na het koppelen via de USB-kabel geen schermpje "Weigeren / Toestaan" komt op de Android 6.0.1
Het volstaat dan de kabel even los te maken en opnieuw te koppelen.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #29 Gepost op: 2018/11/19, 12:11:22 »
Inderdaad. En de telefoon zelf na aankoppelen ontgrendelen helpt ook. Ik zag vaak genoeg dat men dat vergat te doen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

swake

  • Gast
Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #30 Gepost op: 2020/02/23, 11:58:49 »
Ik heb de reacties in dit topic eens allemaal glezen en lees ik in #27
Citaat
Op zich is met (X)Ubuntu via USB toegang verkrijgen tot een Android smartphone ook niet zo moeilijk. Als ik dat hier doe verschijnt op mijn smartphone met Android 6.0.1 een venster met de melding

Toegang apparaatgegevens toestaan

Er wordt een MTP-verbinding tot stand gebracht om toegang te krijgen tot de gegevens op het verbonden apparaat.

Weigeren  Toestaan

Als ik op Toestaan klik opent de bestandsbeheerder, met daarin de schijven Phone en SD Card. Soms kan het nodig zijn om meer dan éénmaal op Toestaan te klikken.
Als je Androïd toestel niet beveiligd is met pincode en dus niet vergrendelt word is het inderdaad zeer eenvoudig om toegang te krijgen tot gans je telefoon .
Even je mobieltje per ongeluk laten liggen , een minuutje maar en iemand ziet hem liggen. Die kan dan met je mobietje alles doen wat hij maar wil .
Daarom mobieltje beveiligen met 2 pin codes .
De pin code om niet te kunnen bellen en een pin code om je telefoon volledig te vergrendelen zodat onbevoegden er geen togang tot hebben moesten ze hem vinden of stelen .

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe Android smartphone via (X)ubuntu benaderen/MTP
« Reactie #31 Gepost op: 2020/02/24, 14:54:49 »
Probeer eens je telefoon in developer mode te zetten.(google hier op)
Probeer dan via usb verbinding te maken.