Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Grub rescue>"_" ...en hoe nu verder?  (gelezen 36545 keer)

Offline HarzG

  • Lid
Re: Grub rescue>"_" ...en hoe nu verder?
« Reactie #75 Gepost op: 2011/01/30, 16:14:43 »
Ik vroeg er naar, omdat ik op de nieuwere PC (mét PAE-kernel) geen last heb van BusyBox.
Als ik in de oude PC meer geheugen zou kunnen plaatsen, zou ik daarmee mogelijk voor altijd van het BusyBox probleem verlost zijn.
Bovendien hoop ik dan ook, dat die lange tekst-pagina's daarmee verdwenen zijn, en de oude PC net zo lekker vlot opstart als de nieuwere.

Volgens mij is dan het probleem "opgelost" met de BusyBox. Het probleem werd waarschijnlijk hiermee opgelost:
Gisteren en vandaag heb ik een aantal upgrades gehad. Deze upgrades moeten eerst geïnstalleerd worden.
Hierna is een aantal programma's geactualiseerd, waaronder deze:
libblkid1, libuuid1, mount, uuid-runtime.
Het zou kunnen dat het probleem zich hierna niet meer voordoet en het busybox-gedoe over is.

Om de tekst niet meer te zien tijdens het starten van de pc, kan de startup-manager geïnstalleerd werden (in het Software-Center).
Daar zijn 4 tabbladen met opties beschikbaar. In het eerste tab-blad kan bijvoorbeeld vastgelegd worden dat:
- direct wordt gestart (vinkje weghalen bij "wachttijd")
- een "splash scherm zien" zichtbaar is, aanvinken (dan is in ieder geval zichtbaar dat de pc ergens mee bezig is)
- de tekst verdwijnt door bij "laat tekst zien" het vinkje weg te halen.

Maar voor verdere opties en andere problemen adviseer ik een ander "onderwerp" in het forum te openen, anders kijk de forumbeheerder boos  >:(
« Laatst bewerkt op: 2011/01/30, 16:19:47 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline KeesS

  • Lid
Re: Grub rescue>"_" ...en hoe nu verder?
« Reactie #76 Gepost op: 2011/01/30, 16:58:48 »
Volgens mij is dan het probleem "opgelost" met de BusyBox. Het probleem werd waarschijnlijk hiermee opgelost:
Gisteren en vandaag heb ik een aantal upgrades gehad. Deze upgrades moeten eerst geïnstalleerd worden.
Hierna is een aantal programma's geactualiseerd, waaronder deze:
libblkid1, libuuid1, mount, uuid-runtime.
Het zou kunnen dat het probleem zich hierna niet meer voordoet en het busybox-gedoe over is.

@HarzG,
Heel vriendelijk bedankt voor Uw hulp.
Maandenlang hebben we gezocht naar een oplossing en het wilde maar niet lukken; ik werd er moedeloos van, maar nu kan ik het start-onderwerp eindelijk als [Opgelost] aanmerken; heel fijn!!!

Citaat van: HarzG
Om de tekst niet meer te zien tijdens het starten van de pc, kan de startup-manager geïnstalleerd werden (in het Software-Center).
Daar zijn 4 tabbladen met opties beschikbaar. In het eerste tab-blad kan bijvoorbeeld vastgelegd worden dat:
- direct wordt gestart (vinkje weghalen bij "wachttijd")
- een "splash scherm zien" zichtbaar is, aanvinken (dan is in ieder geval zichtbaar dat de pc ergens mee bezig is)
- de tekst verdwijnt door bij "laat tekst zien" het vinkje weg te halen.

Maar voor verdere opties en andere problemen adviseer ik een ander "onderwerp" in het forum te openen, anders kijk de forumbeheerder boos  >:(

Dat laatste willen we natuurlijk niet hebben.  :rolleyes:  =D
Ik ga nu kijken of ik met die startup-manager iets kan bereiken.
Nogmaals hartelijk dank.  :-* :-*
« Laatst bewerkt op: 2011/01/30, 17:23:47 door heir4c »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg