Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Netwerk adapter steeds opnieuw initialiseren  (gelezen 902 keer)

Offline AdrEph

  • Lid
[Opgelost] Netwerk adapter steeds opnieuw initialiseren
« Gepost op: 2012/09/30, 22:57:52 »
Elke keer als ik mijn Laptop start met Ubuntu (10.4) moet ik via de terminal het volgende commando intypen om verbinding te kunnen krijgen met het Internet:
Citaat
insmod /home/wezep/Downloads/Driver/smsc7500.ko

Vanmiddag heb ik nl een USB netwerk adapter van Conceptronic geinstalleerd (type C1GU C07-027) met de meegeleverde bestanden op de CD-Rom.
Deze moest ik met het Make commando compileren en zowaar kreeg ik uiteindelijk na het ingeven van de eerder genoemde opdrachtregel verbinding met het Internet.
Nu lijkt het wel of deze instelling niet wordt vastgehouden, dus ik zal zeer waarschijnlijk wel iets vergeten zijn... maar wat?

Wie kan mij verder helpen????
« Laatst bewerkt op: 2012/10/01, 12:08:38 door AdrEph »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Netwerk adapter steeds opnieuw initialiseren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/30, 23:15:32 »
Waarom nog 10.04? Probeer 12.04 eens, misschien werkt de boel dan uit-de-doos, zonder dat je er iets voor hoeft te doen...

Offline jan11000

  • Lid
Re: Netwerk adapter steeds opnieuw initialiseren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/01, 05:43:48 »
Misschien pakt ubuntu na een boot de oude of verkeerde driver.
Hier is een voorbeeld hoe je een driver die na install gepakt wordt, omzet naar een die je zelf wilt.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104360

Offline AdrEph

  • Lid
Re: [Opgelost] Netwerk adapter steeds opnieuw initialiseren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/01, 12:06:14 »
Waarom nog 10.04? Probeer 12.04 eens, misschien werkt de boel dan uit-de-doos, zonder dat je er iets voor hoeft te doen...

Advies opgevolgd, en inderdaad nu wordt de adapter bij het booten wel herkend en kan ik zonder kunstgrepen het Internet op.

Bedankt voor de hulp.