Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: crash na installeren Linux-updates  (gelezen 843 keer)

Offline rnoback

  • Lid
crash na installeren Linux-updates
« Gepost op: 2010/08/07, 14:22:13 »
Crash na installatie Linux updates
Ubuntu 9.04 is begin dit jaar geleden geïnstalleerd op een desktop computer met AsRock moederbord met onboard grafische kaart (Intel G41 chip)
Na installatie van een groot aantal updates was er na de gevraagde herstart een grotendeels grijs scherm. Ubuntu opnieuw geïnstalleerd. Uiteindelijk bleek, dat één of meer Linux-updates de boosdoener(s) waren. De andere bijna driehonderd updates konden wel geïnstalleerd worden.
Bij aanvinken van de update Linux-image-generic worden automatisch vinkjes geplaatst voor Linux-generic, Linux-image 2.6.28-19-generic, Linux-restricted-modules-2.6.28-19-generic en Linux-restricted-modules-generic. Ik heb begrepen, dat zonder installatie van deze updates, upgraden niet mogelijk is.
Dit is mijn eerste kennismaking met Ubuntu. Ik ben t.o.v. Ubuntu/Linux een volstrekte leek. Wie kan mij niettemin helpen 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: crash na installeren Linux-updates
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/07, 14:23:36 »
Overweeg eens een overstap naar 10.04 LTS, via een schone installatie (altijd beter dan een opwaardering van een oudere versie):
http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Dan maak je van de nood een deugd.  :)

Offline rnoback

  • Lid
Re: crash na installeren Linux-updates
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/07, 14:34:43 »
Overstappen naar Ubuntu 10.04 heb ik overwogen. Ik wist niet, of dat een wijs besluit zou zijn en vooral niet, of hiermee de problemen uit de wereld zouden zijn. Mijn dank voor het advies. Belangrijk is ook, dat ik niet zelf 9.04 geïnstalleerd heb, en dus geen ervaring heb met het op schijf zetten en installeren. Ik hoop wat wijzer te worden van de tips.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: crash na installeren Linux-updates
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/07, 14:41:16 »
OK... Dan zou je, na het toepassen van de handelingen in de opwaardeerinstructie, ook eens hier kunnen kijken voor een uitgebreide installatiehandleiding:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Het installeren van Ubuntu is gelukkig erg eenvoudig gemaakt. Makkelijker dan het installeren van Windows.  :)

Offline rnoback

  • Lid
Re: crash na installeren Linux-updates
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/07, 15:07:38 »
Op de "Ubuntu-computer" is geen Windows geïnstalleerd en dat was ik ook niet van plan om te doen na MS-Dos,  Windows 3.1?, 95, 98, XP en gelukkig niet Vista. Ik wil de computer eigenlijk alleen maar gebruiken. Hartelijk dank voor je adviezen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: crash na installeren Linux-updates
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/07, 17:33:28 »
Op de "Ubuntu-computer" is geen Windows geïnstalleerd en dat was ik ook niet van plan om te doen na MS-Dos,  Windows 3.1?, 95, 98, XP en gelukkig niet Vista. Ik wil de computer eigenlijk alleen maar gebruiken. Hartelijk dank voor je adviezen.

Graag gedaan...  :)

Nou, dan is installeren helemaal een makkie. Geef Ubuntu gewoon de hele schijf bij de installatie. Dat is één van de opties die je te zien krijgt tijdens de installatie.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/07, 17:42:22 door Pjotr »