Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Swap aanmaken op USB schijf  (gelezen 507 keer)

[Opgelost] Swap aanmaken op USB schijf
« Gepost op: 2013/07/22, 10:53:35 »
Hoi,

Ik wil op een externe USB Schijf Ubuntu en eventueel een lichtere versie Lubuntu of Xubuntu (zodat ik ook van oudere computers kan opstarten)maken.

Nu heb ik gelezen, dat er verschillende opvattingen bestaan over wel of geen SWAP-bestand.

Als ik vanaf USB werk, is het dan wel of niet verstandig om een SWAP-bestand aan te maken, en hoe groot (de grootte van het geheugen weet ik niet, omdat ik deze schijf overal mee naar toe wil nemen, om bij andere mensen hulp te verlenen.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/22, 12:40:19 door flipflipsen »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Swap aanmaken op USB schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/22, 11:02:02 »
Als je een USB-schijf wil gebruiken om meerdere computers op te starten, dan is het niet handig om een "echte" installatie te doen op die schijf. Je kunt dan veel beter een Live-USB-schijf maken. Dat is nog eens veel makkelijker ook.... :)

Re: Swap aanmaken op USB schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/22, 11:25:59 »
Ja, dat begrijp ik, maar ik wil dan ook windows nog onder virtualbox installeren.

Lukt dat als ik ruimte reserveer bij Unetbootin (ruimte om bestande te bewaren na herstarten).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Swap aanmaken op USB schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/22, 11:43:02 »
Ja, dat begrijp ik, maar ik wil dan ook windows nog onder virtualbox installeren.

Lukt dat als ik ruimte reserveer bij Unetbootin (ruimte om bestande te bewaren na herstarten).
Nee, dat gaat niet zomaar. Of je moet wel heel erg ingewikkeld gaan lopen doen, met Reconstructor of SUSE Studio of zo....

Re: Swap aanmaken op USB schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/22, 12:39:20 »
Oke, bedankt voor de info.