Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fotobestanden omzetten van.tif naar.jpeg  (gelezen 1146 keer)

Re: Fotobestanden omzetten van.tif naar.jpeg
« Reactie #25 Gepost op: 2016/04/25, 19:28:10 »
Dat uitzoeken zal voor een andere keer zijn, ik erger me al helemaal blauw aan een commando ingeven in de terminal om naar die map te geraken waar de foto 's in staan. Een stuk of 20 commendo 's geprobeerd en telkens "bestand of map bestaat niet".

Ik ben een echte beginner en dus knoeier met de terminal, ik ken er zo goed als niks van en geraak meestal hopeloos de weg kwijt na enkele zinnen lezen als het niet stap voor stap uitgelegd word.
Els,

Ik zie zo 123(45) met welke *buntu versie je werkt....
Maar de folder-verkenner van Mint 17.x en Ubuntu 16.04 heeft standaard een optie om te terminal te openen in de folder waar je zit.
Rechter-muis-knop -> daar moet de optie er tussen staan.

Voor Ubuntu 14.04.x moet je een extra tooltje hier voor installeren:
sudo apt-get install nautilus-open-terminal

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Fotobestanden omzetten van.tif naar.jpeg
« Reactie #26 Gepost op: 2016/04/26, 13:43:20 »
Ik ben helemaal de weg kwijt geraakt, met commando 's in de terminal enzo. Ik heb dat nautilus commando ingegeven maar snap totaal niet wat ik er mee moet doen. Ik heb geprobeerd om die map Familiefoto 's daar op rechts klikken maar kan alleen Openen of Openen in nieuw tabblad doen.

Ik heb Ubuntu 14.04.

Ben helemaal verloren gelopen in alle uitleg en volledig niet meer mee met wat jullie zeggen. Waarschijnlijk ben ik gewoon superlomp maar ik snap er absoluut niks meer van.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Fotobestanden omzetten van.tif naar.jpeg
« Reactie #27 Gepost op: 2016/04/26, 13:47:42 »
Doe het dan met één van de geadviseerde grafische programma's , zoals phatch of gthumb.

Re: Fotobestanden omzetten van.tif naar.jpeg
« Reactie #28 Gepost op: 2016/04/28, 12:29:11 »
Gimp heb ik geïnstalleerd en bekeken maar geraak helemaal niet wijs uit om die bestanden als .jpeg op te slaan.

Ik ben echt een beginner en prutser met commando 's en ingewikkelde instellingen bij programma 's.

Je hebt gimp. Lees deze maar eens.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95505.msg969627#msg969627

Dan kun je vanalles in batch/bulkhandeling doen. En kun je ook nog kiezen of je toevoegingen bij de namen van de batchafbeeldingen wilt.
Volledig visueel beheersbaar. =D

« Laatst bewerkt op: 2016/04/28, 12:33:07 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore