Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?  (gelezen 448 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Gepost op: 2014/01/23, 11:33:19 »
Bij het opstarten van Digikam in Ubuntu 13.10 krijg ik de foutmelding "Kan geen tabellen in de database aanmaken". Mijn fotocollectie wordt niet meer geladen... Help?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/23, 11:46:20 »
Het lijkt erop dat de databank van Digikam, waarin de gegevens over de foto's worden opgeslagen, beschadigd is geraakt. Kijk toch eerst eens na of er op de partitie waar de gebruikersconfiguratie van DigiKam wel genoeg vrije ruimte is.

Offline Nassara

  • Lid
Re: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/23, 12:00:09 »
Bedankt voor je antwoord!
De partitie staat op een externe netwerkschijf met meer dan voldoende ruimte... Wat me nu wel opvalt is dat, wanneer ik in het bestandsbeheer de partitie probeer te openen, deze kort opent en nadien wegflitst...?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/23, 12:19:30 »
Dan zal je eerst de netwerkverbinding moeten controleren. Het is misschien goed dat het daaraan ligt, want wellicht zal de database zelf dan nog wel intact zijn.

Offline Nassara

  • Lid
Re: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/23, 12:23:51 »
Maar mijn netwerkverbinding is ok - alle andere directory's/shares op de netwerkschijf zijn netjes bereikbaar zoals hoort! ? Enkel de foto-directory is dat niet...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Digikam kan geen tabellen in database aanmaken?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/23, 12:30:43 »
Controleer best eens het bestandssysteem van de netwerkschijf. Is die fotodirectory ook via een andere share te gebruiken, één die wel goed werkt? Dan zou je tijdelijk de huidige configdirectory van Digikam eens kunnen vervangen door een symbolische link die loopt via die andere share (of dat andere pad aangeven in Digikam als je vanuit Digikam de betreffende directory kan kiezen).