Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video's in Ubuntu spoelen grof.  (gelezen 417 keer)

Offline jos34

  • Lid
video's in Ubuntu spoelen grof.
« Gepost op: 2014/06/29, 22:06:16 »
Het valt mij op dat in veel media spelers in Ubuntu het spoelen zeer grof gaat. Als ik 1 keer het naar voren pijltje op het toetsenbord aantik gaat de video al een hele minuut vooruit.
Dit is o.a. zo bij Totem.
Iemand een idee waarom dit zo is, en of dit/hoe dit op te lossen?

Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/29, 22:16:48 »
Op andere OS en is dit exact hetzelfde. Althans, in *mijn* ervaring. Dus lijkt mij dat het gewoon zo hoort...

Offline jos34

  • Lid
Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/30, 16:30:36 »
Op andere OS en is dit exact hetzelfde. Althans, in *mijn* ervaring. Dus lijkt mij dat het gewoon zo hoort...

Maar 1 minuut is toch wel erg veel vind ik.

Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/30, 18:12:36 »
Het lijkt mij een instelling van het betreffende programma. Bij vlc spoel ik altijd met stappen van 10 seconden met [alt]+[pijltje].
[Shift]+[pijltje]  maakt kleinere stappen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/30, 19:27:05 »
Kan(is) per afspeel programma verschillend zijn.

Dan kan het nog zijn dat er in het film om de zoveel seconde een positie wordt bepaald(naam kwijt), naar deze positie wordt gesprongen. Normaal wordt deze positie gemaakt met film bewerking software(of tijdens opnemen), of dit voor alle film formaten geld weet ik niet. Misschien dat dit fout gemaakt is.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/01, 13:46:07 »
totem gaat trouwens met 1 minuut vooruit, maar met stappen van 15 sec achteruit, dus vereist gewoon een andere manier van zoeken.

Offline jos34

  • Lid
Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/02, 17:19:46 »
Bij Kaffeine kun je zelf een tijd installen voor kort en lang overslaan, dus gebruik ik die maar.

Offline jos34

  • Lid
Re: video's in Ubuntu spoelen grof.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/23, 15:35:08 »
Kan(is) per afspeel programma verschillend zijn.

Dan kan het nog zijn dat er in het film om de zoveel seconde een positie wordt bepaald(naam kwijt), naar deze positie wordt gesprongen. Normaal wordt deze positie gemaakt met film bewerking software(of tijdens opnemen), of dit voor alle film formaten geld weet ik niet. Misschien dat dit fout gemaakt is.

Je bedoelt zeker een chapter (hoofdstuk)?