Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote desktop vraag  (gelezen 328 keer)

Offline Bigtwin

  • Lid
Remote desktop vraag
« Gepost op: 2014/06/23, 21:34:43 »
Ik ben van plan om, i.p.v. een dikke laptop, een  desktop pc aan te schaffen, die erg snel is.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een config, als een snelle pc in de meterkast, en dan een lichte laptop, met een remote desktop, vanaf die snelle pc, op de laptop.

Werkt dat goed op de laptop, met alles? Ook video bewerking moet dan mogelijk zijn, geen games. Werkt dat op een remote desktop ook goed? En welke remote desktop software is daar het meest voor geschikt?

Of zitten daar toch wat minpuntjes aan?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Remote desktop vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/23, 22:30:45 »
Wat jij wilt doen, heeft volgens mij geen zin.

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: Remote desktop vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/23, 22:58:06 »
Beste jan, kun je ook toelichten waarom je dat zegt?

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: Remote desktop vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/25, 18:12:41 »
Zonder toelichting heb ik niets aan dit antwoord...

Iemand die wel iets zinnigs kan zeggen op mijn vraag?

Re: Remote desktop vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/26, 01:05:27 »
het kan wel maar je zult problemen ondervinden door de bwerking, en door dat het remot is, zul je frame lagg gaan ervaren. je  kunt het proces wel instarten, maar ik verwacht geen bijzonder succes.
ik kan het alleen niet garanderen maar weet het 99% zeker maar dit is iets dat je zelf moet testen tenzij er iemand ervaring mee heeft. maar zoals ik zeg ik weet 99% zeker dat je frame lagg gaat krijgen, bij remote desktop ervaar ik meestal enige frame lagg. videobewerking is meestal ook wel een zwaar process, ik zou voor een andere oplossing zoeken. maar das mijn persoonlijke mening.

Re: Remote desktop vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/27, 11:28:10 »
Videobewerking, dan maak je nog het meeste kans met NXdesktop (https://www.nomachine.com/) maar ik zou gewoon gaan voor een muis en een toetsenbord.