Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper  (gelezen 1980 keer)

Polleke

  • Gast
bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Gepost op: 2007/05/01, 10:37:57 »
Hoi Allemaal,

Ik ben een van de vele mensen gezegend met een Dell Inspiron en dus ook een Dell Wireless mini-PCI kaartje, inclusief die geweldige Broadcom chipset waar je allemaal die fantastische verhalen over hoort...

Ennieweej... wat is nou een betere manier om deze toch aan de praat te krijgen, ik hoor namelijk over snelheidsbeperkingen op de bcm43xx-fwcutter. Maar Ndiswrapper schijnt weer niet lekker te werken met Network Manager...

Op dit moment heb ik die bcm43xx-fwcutter gebruikt, wat extreem eenvoudig is... maar als daardoor mijn dure verbinding terugvalt van naar 20% van zijn snelheid, wordt ik daar uiteraard niet vrolijk van.

Wat is jullie advies?

1501

  • Gast
bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/02, 12:34:04 »
als je voor bcm43xx-fwcutter gaat net als ik :/ dan kun je voorlopig niet inloggen op wpa netwerken lees maar:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/network-manager/+bug/101857

Laat ik nou net verhuisd zijn naar een locatie waar ik alleen via WPA gebruik kan maken van wireless :(

Polleke

  • Gast
bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/02, 13:56:00 »
OK, maar doet ie het wel als je de drivers met Ndiswrapper installeert?

In dat geval is er toch niets aan de hand, behalve dat Ndiswrapper iets omslachtiger is... of zie ik het verkeerd?

1501

  • Gast
bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/02, 14:47:12 »
Ik ben nog geen ;) expert op dit gebeid maar voor zover ik het kan zien zou ndiswrapper geen probleem zijn....

bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/04, 13:12:09 »
Citaat van: 1501
als je voor bcm43xx-fwcutter gaat net als ik :/ dan kun je voorlopig niet inloggen op wpa netwerken lees maar:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/network-manager/+bug/101857

Laat ik nou net verhuisd zijn naar een locatie waar ik alleen via WPA gebruik kan maken van wireless :(
Ik werk thuis ook met WPA en kan gewoon inloggen hoor.
Heb het ook geinstalleerd via BCM43xx-fwcutter en werk met Network Manager...

gr

Polleke

  • Gast
bcm43xx-fwcutter of Ndiswrapper
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/04, 14:26:44 »
Echt waar?

Vertel eens hoe je dat doet dan? Bij mij lukt het namelijk niet en dat is de rede waarom ik Kubuntu steeds minder vaak gebruik, wat ik wel vervelend vind!!!