Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: multi threaded cpu Evince  (gelezen 424 keer)

multi threaded cpu Evince
« Gepost op: 2012/10/19, 13:48:20 »
Hallo mensen!

Ik heb een 6 core cpu, en zou graag dat alle programma's daar mee rekening hield. Helaas zijn alle programma's nog niet multi threaded dus vandaar mijn vraag:
Is Evince (de default PDF viewer in Ubuntu) al Multi Threaded, als ik met top kijk dan zie ik dat niet... dus niet?

En compiz, werkt die wel Multi treaded? Ik verwacht eigenlijk van niet. Mijn CPU fan is aan blazen..

Iemand ideeen of oplossingen hier voor?
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Offline brent8800

  • Lid
Re: multi threaded cpu Evince
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/19, 16:22:39 »
Waarom zou je dat willen? als het werkt dan werkt het toch? dan kan je de andere cores gebruiken voor andere processen?

Multi threaded houdt alleen in dat je meedere processen tegelijk kunt draaien in 1 progamma, maar dat gebeurt automatisch toch?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/19, 16:47:40 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Re: multi threaded cpu Evince
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/20, 10:44:31 »
Nee, dat gebeurt niet automatisch. Dat ligt aan hoe het programma is geschreven. Ja, dat gebeurt automatisch als het programma zo is geschreven dan maakt ie gebruik van multi threaded... maar dat is volgens mij Evince niet. Vandaar mijn vraag, of iemand het weet want ik weet het niet  O0
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!