Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driver instaleren voor ati/amd 5750 videokaart lukt niet  (gelezen 1467 keer)

Offline rman

  • Lid
driver instaleren voor ati/amd 5750 videokaart lukt niet
« Gepost op: 2010/11/27, 23:37:34 »
Hoi mensen,
nadat ik overgestapt ben van een Nvida videokaart naar een ATI/AMD 5750 videokaart, merkte ik dat de 3d spelen niet meer willen.

Ik heb op de ATi/amd website de juiste driver gedownload: "ati-driver-installer-10-11-x86.x86_64.run" deze uitgevoerd in ternimal.
Ik kreeg geen foutmeldingen, wel en melding dat de driver geinstalleerd zou moeten zijn.  Na herstarten van het systeem (Ubuntu 10.10 -64)
doet de catalyst niets en de catalyst control centrumbeheer, (beide dubbel insysteem voorkeuren!) doet na het invoeren van mijn wachtwoord ook niets.

Ik kan nog steeds geen 3d spelen doen. Blijkbaar is de juiste driver toch niet of verkeerd geinstalleerd.

Bij -->beheer -->>extra stuurprogramma's zie ik (groene stip) commercieel grafischstuurprogramma "FGLRX" van ATI/AMD

Is dit de juiste stuurprogramma?
Wat kan ik doen zodat ik wel 3d programmas's kan uitvoeren?

« Laatst bewerkt op: 2010/11/27, 23:39:20 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: driver instaleren voor ati/amd 5750 videokaart lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/27, 23:58:50 »
Hoi mensen,
nadat ik overgestapt ben van een Nvida videokaart naar een ATI/AMD 5750 videokaart, merkte ik dat de 3d spelen niet meer willen.

Ik heb op de ATi/amd website de juiste driver gedownload: "ati-driver-installer-10-11-x86.x86_64.run" deze uitgevoerd in ternimal.
Ik kreeg geen foutmeldingen, wel en melding dat de driver geinstalleerd zou moeten zijn.  Na herstarten van het systeem (Ubuntu 10.10 -64)
doet de catalyst niets en de catalyst control centrumbeheer, (beide dubbel insysteem voorkeuren!) doet na het invoeren van mijn wachtwoord ook niets.

Ik kan nog steeds geen 3d spelen doen. Blijkbaar is de juiste driver toch niet of verkeerd geinstalleerd.

Bij -->beheer -->>extra stuurprogramma's zie ik (groene stip) commercieel grafischstuurprogramma "FGLRX" van ATI/AMD

Is dit de juiste stuurprogramma?
Wat kan ik doen zodat ik wel 3d programmas's kan uitvoeren?


Hey rman

Probeer het eens met deze link https://sites.google.com/site/ubuntusteunpuntkerkrade/ati-of-nvidia-installeren
lees wel eerst goed de waarschuwingen
« Laatst bewerkt op: 2010/11/28, 00:02:34 door extremebiker »
Ubuntu Steunpunt Kerkrade
bezoek ubuntu steunpunt kerkrade

Offline rman

  • Lid
Re: driver instaleren voor ati/amd 5750 videokaart lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/01, 01:26:33 »
He biker,

Ik heb de instructies van de door jouw gegeven webpagina gevolgd. Helaas gaf dit geen goed resultaat.
Als iemand nog een idee heeft? Graag.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go